woensdag 21 oktober 2015

Chaos kost ons geld

Als ik 1 ding moet noemen wat 'geldlekkage' bij ons veroorzaakt, dan is het chaos. Vandaag kostte het ons bijvoorbeeld €40. Balen!!

Het begon eigenlijk gisteravond al. Ik heb zeker een uur zitten huilen op de bank. Want ja, ik heb het super naar mijn zin op mijn werk, maar dat betekent niet dat ik niet enorm moet wennen aan Tobias missen, heel vroeg opstaan, lange dagen maken etc. Gisteravond werd het me gewoon even teveel.

Door deze meltdown vergaten we helemaal dat Sander vanmorgen een rijles had. En dus stond hij niet klaar om 8 uur. Bovendien zou Toby meegaan, maar we hadden ook geen stoeltje voor hem geregeld.

Ik moest weg, dus ik hoop dat er toch nog een oplossing was. Maar anders kostte mijn huilbui ons dus €40. :( Zo stom!

14 opmerkingen:

  1. Tja, it happens sometimes. Het is niet alsof jullie niks aan jullie hoofd hebben ofzo. Dit is echt zoiets wat in elk huishouden kan voorkomen. Althans; bij mij gebeuren soortgelijke dingen nog wel veel vaker. Je kunt niet alles altijd maar voor zijn. Jullie doen jullie best. Met zijn tweeën werken, een kind onderhouden/opvoeden/liefhebben én een huishouden runnen staat gelijk aan op een unicycle fietsen terwijl je zestien draaiende bordjes omhoog houdt. Af en toe laat je er ééntje klappen - that's life. Rot voor je 40 euro - zuur - maar ja. Helaas. Ik heb ons per ongeluk 200 euro per maand door de neus geboord door een administratief foutje :-) Het kan altijd erger, whahahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Logisch toch dat je er even doorheen zat. Tis best pittig zoveel werken en dan Tobias minder zien. En van al die indrukken kun je doodmoe worden. Zeker als het nog geen routine is.
    Ja, het is zonde van het geld, maar dat verdien je wel weer terug. Dikke knuffel van hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vergeet niet dat dit niet de normale situatie wordt. Als je zo meteen in het ritme zit van twee dagen werken, en je bent een paar weken/maanden verder dan zal het allemaal makkelijker gaan. Natuurlijk zul je dan nog wel eens momenten hebben dat het allemaal niet loopt, maar dat heeft iedereen, ook als je thuis bent. Dus jammer van die 40 euro, er is niemand gewond. Gun je zelf even de tijd om tot een evenwicht te komen. Knuffel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja logisch zo alles tegelijk. Tobias naar de opvang en dan meteen een training - die toch altijd intensief zijn - en full time werken.

    Doorzetten nu en dan kan je naar de reguliere uren.

    Als je toch extra inkomsten hebt schakel dan
    weer eens een helpling in zodat je thuis geen achterstand creert.

    Sterkte en het komt wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me heel normaal hoor. Draai het 'gewoon' om, wees blij dat het 'maar' 40 euro was. Zie het als een investering voor straks, als je 2 dagen werkt en weer geld gaat verdienen.
    Alle verandering brengt in 1e instantie chaos met zich mee. En dat je er heel erg aan moet wennen van altijd bij Tobias zijn naar nu 5 dagen in de week overdag afwezig te zijn is ook heel begrijpelijk!
    En daarbij een kleine opmerking ter vrolijke relativering: het is toch niet jouw verantwoordelijkheid om een afspraak die Sander maakt te onthouden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, ik herken dat zo van toen ik nog werkte. Zal wel beteren als je eens de routine te pakken hebt en als je wat meer thuis bent binnenkort.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geef jezelf de komende weken dus stukjes ruimte. Heb je nodig blijjkbaar (en da;s best normaal hoor bij zulke drastische veranderingen in je leven). 's avonds vroeg naar bed, of lekker op de bank met een blad/surfen. Rustig wandelingetje bij de lunch. Whatever er ook voor jou werkt, om even bij te tanken. Want jullie maken nu echt veel meters, en het is fijn als het lukt om dat zo te houden (dus onderhoud jezelf, da's gewoon goed voor jullie allemaal)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb onze kleine man de eerste paar keer met tranen over mijn wangen naar het Kdv gebracht, haha... Achteraf kan ik er gelukkig om lachen, maar ik vond het zoooo moeilijk en stom! Uiteindelijk wen je eraan en je moet nu gewoon wennen, jammer van die €40 maar dat is dan maar zo. Je kiest voor het werken en meer inkomsten en dat is helemaal prima, geef Tobias een dikke knuffel vanavond en vergeet het allemaal weer. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Balen, maar dat soort dingen overkomt iedereen wel. Dan inderdaad maar bedenken dat het 'maar' €40 was. Ook al blijft het natuurlijk wat zuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey Daan, geen zorgen, da's heul vervelend, maar het is ook 'maar' 40 euro. Je hebt gewoon heel veel om aan te wennen en dat kost tijd, natuurlijk heb je een heleboel aan je hoofd en uitbarstingen en dergelijke horen daar soms bij. Dat komt ook wel weer goed ;) Misschien de kalender/agenda even wat meer in het zicht hangen? En verder, volgende keer beter!!
    Voel jij je alweer wat rustiger?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja Daantje, 40 € weggooien vindt niemand leuk.
    Ik denk echter dat dat niet het grootste probleem hier is.
    Die huilbui en de reden daarachter lijken me de grootste boosdoener.

    Bedenk echter goed dat je een keuze hebt gemaakt.
    Je wil graag werken, je verder ontwikkelen, er financieel op vooruit gaan (er daarvan profiteert ook je gezin) en bijdragen aan het gezin.

    Dat zijn heel nobele strevens, maar het betekent ook dat je offers moet brengen: je kunt gewoonweg niet dat doen wat je deed toen je een thuisblijfmoeder was. En dat betekent automatisch dat je minder tijd met je lieve zoontje kunt doorbrengen, dat je geen tijd hebt om te koken wat je wilt, dat je huishouden een zooitje kan worden en dat je minder tijd hebt voor je familie en vrienden.

    Ik spreek uit ervaring :)

    En ik wil je graag duidelijk vertellen dat je hier (doorgaans) een keuze in hebt. Er wordt tegenwoordig zo'n druk op een moeder gelegd om toch maar te gaan werken.

    Ik ben ook weer gaan werken, hoewel elke vezel van mijn wezen schreeuwde dat het niet goed was.
    Uiteindelijk heb ik mijn werk toch aan de kant gegooid en heb ik voor mijn gezin gekozen.
    Maar dat is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken.
    Ik ben nog steeds heel erg blij dat ik de keuze voor mijn gezin heb gemaakt, De rust, regelmaat (en ook reinheid) die dit met zich heeft meegebracht is iets waar het hele gezin van opleeft.

    Ik wil je niet zeggen wat je moet doen, maar wil je alleen een tegenwicht geven in alle pro-werkende moeders hier ;)

    Ik heb begrepen dat je straks parttime gaat werken.
    Als dit goed te combineren valt met je gezin ben je natuurlijk spekkoper :)

    Vergeet echter niet om te luisteren naar je hart.

    Liefs,
    Thuisblijfmommy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt, ik ga vanaf november parttime werken (16 uur per week). Dat is allemaal prima te doen, zeker omdat ik ook ´s avonds en in het weekend kan worden ingedeeld. Of halve daagjes...

      Maar nu heb ik eerst nog anderhalve week training en dat is fulltime. Op dinsdag zat mijn hoofd zó ongelofelijk vol met alles wat ik had geleerd dat ik het gevoel had dat ik op ontploffen stond! Maar gelukkig ging het gister alweer beter en is sinds gister de trainingsperiode over de helft! Jeeeej :D

      Verwijderen
  12. Daantje , o zo herkenbaar. Dit gaat niet over wel of niet werken, maar om wat het is om iets te veranderen. Dat kost gewoon energie, vooral in je hoofd. Even uithuilen mag, dat is menselijk lijkt mij.
    Ene die 40 Euro... wees blij dat je niet voor shop therapie gaat. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)