donderdag 18 april 2024

Foutje bij de boodschappen

 Deze week heb ik een foutje gemaakt bij de boodschappen dat mij bijna 25 euro had gekost! Hoe dat precies fout heeft kunnen gaan zal ik hieronder uitleggen. 


Boodschappen bestellen

Ik heb altijd de vaste regelmaat: vrijdag als de Bonus aanbiedingen ingaan, bestel ik mijn boodschappen bij Albert Heijn. Maandagochtend worden deze boodschappen dan thuisbezorgd. Ik maak gebruik van een standaard boodschappenlijstje voor de dingen die ik wekelijks nodig heb en heb daarnaast ook voor verschillende recepten een boodschappenlijstje, zodat ik alles in 1 klik kan bestellen. Zo deed ik dat ook afgelopen vrijdag.

Tegenwoordig kan je dan kiezen: of direct betalen, of bij bezorging pas. Omdat Sander de boodschappen zou aannemen en het prettig vindt als het dan zo snel mogelijk gaat, koos ik voor direct betalen. 

Boodschappen werden bezorgd

Op maandag werden de boodschappen dan bezorgd en Sander had het aangenomen en in de koelkast en vriezer gelegd. Ik hoefde hier dus verder niks mee te doen.

Kwark vergeten

Maandagmiddag wilde ik kwark pakken en kwam erachter dat er geen kwark was bezorgd. Nu gebeurt het wel vaker dat ik iets vergeet te bestellen, dus ik dacht direct dat het mijn eigen schuld was. Ik ben tenslotte best chaotisch. Dan maar even langs de supermarkt om kwark te halen, dacht ik nog.

Groentes vergeten

's Avonds wilde ik gaan koken en kwam erachter dat er ook geen sla en wortel besteld was. Waar was ik met mijn hoofd? vroeg ik me af. Blijkbaar had ik mijn hoofd er niet zo bij toen ik de boodschappen had besteld!

Nachtelijke openbaring

Die avond ging ik naar bed, en als het dan een beetje rustig is begint mijn hoofd opeens verbanden te leggen: geen kwark, geen groentes.... En wacht eens even: de ijskoffie was ook niet geleverd, en ik miste ook kipfilet. Ligt dit wel aan mijn eigen vergeetachtigheid?! Ik besloot om midden in de nacht mijn bestelling nog eens na te lopen en kwam erachter dat ik al deze dingen wel degelijk had besteld, maar dat het gewoon niet geleverd was! 😱

Klantenservice bellen

De volgende dag heb ik dus met de klantenservice gebeld. Het bleek dat de bezoger een heel tasje met boodschappen was vergeten te leveren. De totale waarde van de niet-bezorgde boodschappen was ruim 25 euro. Gelukkig doen ze daar dan totaal niet moeilijk over en kregen we het bedrag dat we teveel hadden betaald direct terug. 

Het nummer van de klantenservice is trouwens 0800-0305. Het kostte echt teveel tijd om dat nummer te achterhalen, eerst moet je met een robot chatten. Erg irritant. Dus mocht iemand toevallig op deze blogpost uitkomen via zoektocht naar hun nummer, bij deze πŸ˜‰

Waar ging het mis?

Waar ging het mis? Natuurlijk allereerst bij de bezorger. Maar het hielp ook niet mee dat we niet hoefden te betalen, waardoor Sander geen seintje kreeg dat het wel heel veel geld was voor maar zo'n klein beetje boodschappen. Ook bij mij ging het mis: ik ging er vanuit dat ik zelf een fout had gemaakt en had er geen rekening mee gehouden dat AH ook wel eens een foutje kan maken. Voortaan ga ik er wel 3 keer zo goed op letten of we alles wel bezorgd hebben gekregen! 


Hebben jullie ook wel eens gehad dat AH iets niet bezorgd had?

4 opmerkingen:

  1. Heel regelmatig dat het niet goed gaat. Ik mis artikelen, onder een pak cola ligt een brood geplet. Verpakkingen die niet meer dicht zijn, of dat er een heel ander product wordt geleverd. Ik bel er nooit voor, ik meld het in de app, en dan wordt het op de volgende factuur verrekend. Je zou verwachten dat ze zelf eens contact opnemen, maar nog nooit iets van ze gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als er 5 of meer producten ontbreken vragen ze om contact op te nemen met de klantenservice. Vandaar dat ik het zo heb gedaan. Ik heb inderdaad ook regelmatig dat verpakkingen open zijn of dat er bijvoorbeeld een tomaat met schimmel tussen zit. Dat meld ik inderdaad ook via de app normaal gesproken

      Verwijderen
  2. Ik heb nog nooit wat bij ah of andere supermarkt besteld

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het is opgelost, want dat is een te groot bedrag om te laten liggen zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)