woensdag 10 april 2024

Afval update 8: woensdag weegdag

 Hier is dan mijn eerste update op de woensdag. Vanaf nu probeer ik om de week op woensdag een update te plaatsen. 

Resultaat

Ik ben helaas nog steeds gelijk gebleven ten opzichte van 2 weken geleden. Het gaat momenteel niet zo hard (meer). Dat heeft denk ik twee redenen:
  • Door mijn hielspoor wandel ik minder vaak
  • Ik heb veel afspraken buiten de deur met eten, bijvoorbeeld afgelopen weekend weer een barbecue. Hier eet ik toch extra en dat zet dan weer aan.

Eten

Vorige week hebben we gekookt uit het kookboek Altijd Lekker van Project Gezond:

Risotto pomodoro met burata

Lasagne met kaassaus

Penne met knoflooksaus

Vegetarische kip Siam





Ook hebben we deze week gebarbecued bij mijn zus. Ze hadden ook groentes op de grill gelegd, dat was wel erg lekker. Desondanks woog ik de dag erna toch weer een kilo zwaarder, dat was wel even slikken, maar nu staat er voorlopig niks op de planning qua eten buiten mijn normale patroon, dus ik denk dat ik nu wel weer even ga knallen qua gewichtsverlies.

Gegrilde groentes op de BBQ

Beweging

Qua beweging heb ik trouw om de dag een workout gedaan van Grow with Jo. Ook heb ik geprobeerd om dagelijks een stukje te wandelen of fietsen, voor zover dat ging met mijn voet. Met het lekkere weer van afgelopen weekend is dat zeker wel gelukt!


Conclusie

Het gaat misschien even wat minder snel, maar ik ga zeker niet opgeven. Komende twee weken staan er geen bijzonderheden op het programma qua extra eten, dus ik ga mijn best doen om weer wat kwijt te raken. We gaan binnenkort ook op vakantie en dan hoop ik dat ik genoeg ben afgevallen om in alle achtbanen te passen in Phantasialand. Ook hierover hou ik jullie natuurlijk op de hoogte!

2 opmerkingen:

  1. Dat kilootje ben je straks zo weer kwijt. Je hebt heerlijk genoten van de bbq en daar wat meer of anders gegeten. Het is belangrijk om dat soort dingen te blijven doen en ervan te genieten. Als je de volgende dag gewoon je ritme weer oppakt dan is er niks aan de hand. Je bent hartstikke goed bezig.
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het werkt misschien niet motiverend, maar als je aangeeft dat bewegen minder goed lukt en je ook wat meer gegeten hebt, dan vind ik het juist heel netjes als je gewoon op gewicht gebleven bent.
    Keep it up!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)