zondag 18 oktober 2015

Nieuw? Tweedehands?? Tweede kans!!

Ik heb even getwijfeld of ik dit zal schrijven, omdat het misschien overkomt als schaamteloos reclame maken. Maar zo is het dus echt niet bedoelt! Dit blogje is puur bedoelt om te informeren over iets waar ik dus zelf ook pas recent achter ben gekomen en waarvan ik denk: wow, dit moeten jullie eigenlijk ook weten! Want het is gewoon vet handig!!

Kennen jullie CoolBlue tweede kansjes al? Dit is een manier om redelijk goedkoop aan (gloed)nieuwe producten te komen.

Hoe werkt dat dan precies? Bij CoolBlue komen er dagelijks producten retour. Klanten kopen een product, halen het uit de verpakking, proberen het misschien een paar keer en komen er dan soms achter dat het product toch niet aan hun verwachtingen voldoet. Dus sturen ze het terug. Soms met verpakking, soms zonder.... Zo´n product is niet meer als nieuw te verkopen, maar wordt bij Coolblue dus ook niet direct helemaal afgeschreven. (Behalve in sommige categorieën, maar die mag je ook niet gebruikt terugsturen!)

Nee, bij Coolblue zetten ze die producten dus als tweedekansjes met een leuke korting op Marktplaats! Zo vindt je er iPhones met 30% korting. Maar ook koelkasten, wasmachines.... Vanalles eigenlijk! En het leuke is: op de meeste producten zit gewoon nog een flinke tijd garantie, dus eigenlijk heb je gewoon een bijna nieuw product voor een heel mooie prijs. (Je kunt trouwens ook bieden!)

Ook apparaten die defect waren en zijn gerepareerd komen in sommige gevallen bij de tweedekansjes terecht. Je kunt in de omschrijving van de producten zien waarom ze een tweedekans zijn geworden en zelf kiezen of je het "risico" wilt nemen.

Dus ja, ik zou zeggen: als je ergens naar op zoek bent, neem dan zeker ook eens een kijkje op deze pagina, want het kan soms echt flink lonen :)


15 opmerkingen:

  1. Dat is een mooie tip. Wij kopen regelmatig bij Cool Blue en zijn daar dik tevreden over. Goed idee om volgende keer eens op de site te kijken.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij kennen de tweede kansjes. Zeer goede ervaringen mee. Laatst nog een mooie smartphone, die helemaal als nieuw is, maar dan veel goedkoper! En eerder ook al een ander weede kansje gekocht. Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, bedankt voor de tip. Nooit geweten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben toevallig op zoek naar een nieuwe iphone, dus deze tip is heel welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb nu niks nodig maar zeker een tip om te onthouden. Wat ik me alleen afvroeg, als er geen van/voor prijs bij staat en geen kortingspercentage, is het dan gewoon de orginele prijs?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vroeg ik me ook af, Ineke! Ik ga het morgen navragen, maar ik denk dat het in zo'n geval om een product gaat dat we niet meer nieuw hebben...

      Verwijderen
    2. Bedankt. Ik zat trouwens bij de koelkasten te kijken, dat scheelt vaak een derde in de prijs tov de nieuwprijs, dat is echt de moeite. Ik twijfel echter nog steeds of een nieuwe kopen omdat de oude wat meer stroom verbruikt een goeie zet is.
      Moet eigenlijk ook een nieuwe stofzuiger want de mijne hangt met tape aan elkaar. ;) Maar ja hij doet het nog he. Dan vind ik het altijd lastig een nieuwe te kopen. Nou ja, eens is het nodig. :)

      Verwijderen
  6. Dat is echt een goeie tip, dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben zelf ook een webwinkel, en dat is iets wat ik nooit zal begrijpen... Iets online kopen, uit de verpakking halen om te bekijken,en het dan terug willen sturen (wat je goed recht is, begrijp me niet verkeerd!) en dan zeggen dat je de verpakking niet meer hebt. Zo ondoordacht, en een grote kostenpost voor de verkoper :(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Top, ik heb de link meteen in mijn favorietenlijst gezet :).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nooit geweten! Ik bestel eigenlijk ook nooit wat bij CoolBlue, maar als dat eens anders wordt, is het altijd handig om te weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankt voor deze supertip! Ik zoek nog een tablet voor zoontje, die wil sinterklaas geven voor de feestdagen en hier stond een betaalbare tussen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Supertof!! Als ik je een tip mag geven: als je iets ziet staan tussen de tweedekansjes zou ik het wel direct claimen bij de telefonische klantenservice. Want de kans dat iemand hem voor je neus wegkaapt is bij sommige categorieën best groot heb ik gemerkt....

      Verwijderen
  11. Is de staat van de artikelen ook te bekijken in de winkel, voordat je besteld? Het ene krasje is het andere namelijk niet, toch?

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)