dinsdag 26 maart 2024

Tobias krijgt kookles

 Sinds Tobias 10 is geworden in november krijgt hij wekelijks kookles van Sander of mij. Hij mag dan zelf uitkiezen wat hij wil gaan koken en dan maken we samen een boodschappenlijstje, halen de boodschappen en maken het gerecht. 


Tot nu toe maakte Tobias onder andere:

  • Tomatensoep
  • Vega bolognese
  • Pannenkoeken
  • Zelfgemaakte pizza
  • Chili sin carne
  • Patatje kapsalon
  • Pasta caprese

Vorige week kwam hij ook opeens op het leuke idee dat hij zelf koekjes wilde maken uit het kinderkookboek dat hij van Sinterklaas had gekregen. Ik was een beetje moe en had daar niet zoveel zin in op dat moment. Maar mama, dat kan ik helemaal zelf, zei hij. En ging aan de slag met een boodschappenbriefje maken. Daarna hebben we even samen gewinkeld, maar de rest heeft hij inderdaad helemaal zelf gedaan. Dan merk je toch dat de kooklessen goed helpen en hem veel zelfvertrouwen geven om zelf in de keuken aan de slag te gaan - precies wat wij hoopten te bereiken hiermee! En ik ben natuurlijk mega trots dat hij helemaal zelf aan de slag is gegaan in de keuken



Hoe hebben jullie leren koken? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

4 opmerkingen:

  1. Leuke vraag!

    Ik heb leren koken toen ik het huis uit ging. Veel uit pakjes, Knorr wereldgerechten enzo in het begin. Maar al snel kreeg ik interesse in kookboeken en dat is nooit meer weggegaan.

    Onze kids leren ook koken en bakken. Ze zijn 16,10&9 en kunnen allemaal een maaltijd in elkaar draaien. Erg leuk en soms ook handig, al was het alleen al maar om de vraag: wat eten we vanavond, door een ander te laten beantwoorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat Tobias dat doet. Nico heeft een buurjongen, 13, die dat ook al een poos doet. Komt vaak wat lekkers brengen. Vroeg mij laatst af hoe oud Tobias inmiddels was. Ouder dan ik dacht. Tijd gaat snel. Groetjes Lidy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het gaat zeker snel. Volgend jaar zit hij alweer in groep 8. De basisschooljaren zijn echt voorbij gevlogen, zo bizar!

      Verwijderen
  3. Ik heb er eigenlijk niet echt een herinnering aan hoe ik heb leren koken. Wat leuk dat jullie je zoontje dit echt zo leren!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)