Hiernaast heb ik ook een brief naar de NS gestuurd. Voor vertragingen krijg je maar de helft van het geld terug in geval van een dagkaart. Ik ben het daar absoluut niet mee eens, want ik hád geen vertraging, ik ben gewoon helemáál niet op de eindbestemming aangekomen. Dus ik heb hen verzocht om het gehele bedrag van de dagkaart terug te betalen aan mij. Daarnaast heb ik hen ook verzocht om de kaartjes terug te betalen. Ze betalen ook voor mensen die een taxi moesten nemen door hun schuld, dus wie weet zijn ze hierover ook coulant.
Nu dus even afwachten hoe beide bedrijven gaan reageren. Indien we geld terugkrijgen van de NS én andere kaartjes krijgen van de Efteling, dan weet ik alleen nog niet wat ik moet doen. Maar die kans is denk ik vrij klein.
En nu ga ik het lekker laten rusten, want ik wil me niet meer teveel richten op de negatieve dingen. Afgelopen weekend was hartstikke leuk, ondanks de vertragingen. Dus daar ben ik hartstikke dankbaar voor...
Gaan jullie er altijd achteraan als je geld terugkrijgt van een bedrijf? Of laten jullie het ook wel eens gewoon zitten??
Wij hebben vorig jaar bestanden van de oude computer over laten zetten op de nieuwe. Kregen we een rekening van 500 euro, nadat die man maanden niets van zich had laten horen (5 mnd na "reparatie" kwam de nota). Hebben we 200 betaald en het is bij de rechter geweest. Die oordeelde dat het 150 waard was. Nu zitten we dus met het dilemma of we nog achter die 50 euro aan gaan. Het heeft al zoveel energie gekost (mijn man maakte zelf de stukken maar toch, indienen, afwachten, weer een reactie indienen, vonnis afwachten, naar de rechtzaal). Die pc man stuurde ons nog een creditnota voor het bedrag. Maar dan denk ik weer, ergens heeft hij dan nu een kasoverschot van 50 euro.. maar wij laten het er bij zitten.
BeantwoordenVerwijderen