Snappcar private lease: FAQ

Sinds September 2017 leasen wij een auto via een samenwerking van Private-lease en Snappcar. Omdat we hier elke keer weer veel vragen over krijgen heb ik een FAQ gemaakt.

Wat houdt dat nou precies in, deze constructie?

Het is een samenwerking tussen Snappcar en Privatelease.com. Het idee is dat iedereen er beter van wordt: als leaser kun je voor lage vaste kosten een auto leasen, Snappcar krijgt meer verhuurbare auto's op de weg, en PrivateLease krijgt gewoon de prijs die ze normaal gesproken ook zouden vragen. De deal is simpel: je krijgt een flink lager lease-bedrag. Als tegenprestatie laat je Snappcar voor de eerste 2 dagen verhuur per maand de inkomsten opstrijken. Verhuur boven die 2 dagen gaat vervolgens tegen de normale verdeling (90% voor ons, 10% Snappcar, waarvan ongeveer de helft voor de verzekering is).

Wat gebeurt er als je de auto niet 2 keer per maand verhuurd?

Dan dien je contact op te nemen met Snappcar. Zij kijken dan mee waar het aan kan liggen dat het niet lukt. Vervolgens moet je hun tips toepassen in je profiel. Als je goed meewerkt en het blijkt dat je 3 maanden lang niet aan voldoende huren komt, dan wordt de auto kosteloos weer opgehaald.Als je er met je pet naar gooit betaal je hier een bedrag voor. 

De kilometers die een huurder rijdt gaan wel van jouw eigen kilometers af....

Ja, dat klopt. En nee, natuurlijk is dat niet leuk. Maar gelukkig: als iemand boven de 100 kilometer verbruikt dan betaalt ie daar wél gewoon een kilometerprijs voor. 

Wat gebeurt er als de huurder schade rijdt?

Na een ritje door een huurder controleren we de auto goed op schade. Als er schade is dan melden we dit direct bij Snappcar en zij gaan dit dan afhandelen. In het huurbedrag zit altijd €3,50 aan verzekering, dus de huurder is hier ook voor verzekerd.

Wat gebeurt er als de huurder een boete maakt?

Dit boetes komen bij ons terecht. Wij moeten dan uitzoeken wie op dat moment in onze auto heeft gereden en in eerste instantie zelf contact opnemen met de huurder. We hebben van elke huurder een telefoonnummer, adres én kunnen via Snappcar contact opnemen. Als de huurder hier niet op reageert kunnen we de boete doorsturen naar Snappcar, dan gaan zij het met de huurder oplossen. Er komen dan wél administratiekosten bij, dus de huurder is er ook bij gebaat om de boete gewoon direct te betalen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...