zondag 2 oktober 2011

Consuminderen met kinderen *

* of met mannen die nog goed in contact staan met hun innerlijke kind.

Eergisteren zijn Sander en ik voor een trouwerij naar het mooie Groningen geweest. Omdat Groningen voor ons een aardig eindje uit de richting is, en dus een dure reis is, besloten we het te combineren met een bezoekje aan mijn schoonmoeder én een bezoekje aan Groningen. Deze tip hadden we uit het boek No Impact Man gehaald; door meerdere dingen in één reis te combineren, is de gemiddelde CO2-uitstoot per activiteit lager.

In de trein hadden Sander en ik het er nog over hoe gaaf het zou zijn om te gaan consuminderen en dan het geld opzij te zetten voor een mooie reis naar Australië of Madagaskar. Maar al snel ontdekte ik dat Sander niet zo goed is in consuminderen, omdat hij altijd cadeautjes voor mij wil kopen. En ik kan drie keer nee tegen hem zeggen, maar daarna vind ik het toch altijd weer zielig en dan geef ik toch maar weer toe.

Deze keer heb ik een flesje gekregen met een filtertje erin om kalk en andere (giftige) stoffen eruit te halen. Nu is het water in Nederland prima te drinken, dus ik vond het eigenlijk niet nodig dat Sander het voor me kocht. 


Sander daarentegen leek het de uitvinding van de eeuw te vinden, zo enthousiast was hij. Dus ik zei: haal hem dan voor jezelf! Toen zei hij: ok, maar dan koop ik er twee; eentje voor mezelf én eentje voor jou.... Tsja, toen heb ik maar toegegeven dat ie er eentje voor me mocht kopen. Twee kopen is tenslotte een nóg grotere verspilling. 

Consuminderen met kinderen is gemakkelijker dan met Sander, denk ik ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)