dinsdag 18 december 2012

angsthaas stookt een fikkie...


Een van de dingen waardoor ik direct verliefd werd op het huis dat we hebben gekocht is de open haard. Ik zag ons direct al lekker warm bij de open haard zitten te chillen. Dus vandaag hebben we direct de kans gegrepen en eens lekker fikkie gestookt.

Eerst vond ik het nog best wel eng, want je hoort zulke enge verhalen over koolstofmono-oxide vergifting! Maar toen ik na een half uurtje nog niet dood was, durfde ik ook wel wat dichterbij het vuur te komen en heb ik er met mijn scouting ervaring zelfs voor gezorgd dat het vuur flink door bleef branden. Echt zo lekker warm... net of je in de sauna zit :)

Vreemd genoeg vind ik vuur in een open haard totaal niet eng, maar als het bijvoorbeeld om een vlam in de pan gaat, dan ben ik echt een angsthaas. Vorige keer bij de BHV-training was ik doodsbang en heb geprobeerd om mijn snor te drukken bij het demonstreren van de vlam in de pan. Uiteindelijk heb ik het samen met een collega gedaan.... Dus ik hoop maar dat ik nooit een vlam in de pan zal hoeven doven...

Zijn jullie bang voor vuur?

2 opmerkingen:

  1. Niet echt, maar na een brand heb ik het niet op open vuur. Heb je de schoorsteen wel laten checken en is je verzekering in orde? Beter voorzichtig dan de held uithangen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker :) Gister is de schoorsteenveger nog langsgeweest...

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)