maandag 22 juni 2015

Weekmenu week 26 - een financiële uitdaging

Wat staat er komende week op tafel? In elk geval zoveel mogelijk goedkope maaltijden! Zoals ik al schreef: deze maand gaat het flut met de financiën. Dus ik wil de schade op het gebied van ons boodschappen-budget proberen te beperken door wat meer uit de voorraad te eten. Ik ben benieuwd in hoeverre dit gaat lukken, want ik wil óók gewoon gezond blijven eten. En Sander moet morgen een carrot cake bakken om de trakteren op het werk. Dus die uitgaves hebben we ook sowieso nog. Maargoed, ik ga er gewoon voor!

Naast dat we uit de voorraad willen eten hebben we ook best wel veel over van de BBQ van gister:

  • 3 kipburgers die al zijn gegrild
  •  1 sateetje dat al is gegrild
  • een halve gevulde paprika
  • een klein zakje pasta-salade
  • een klein zakje risotto
  • 4 hamburgers die nog niet zijn gebakken (houdbaar tot 24-6)
  • 2 vegetarische hamburgers die nog niet zijn gebakken
  • 3 stokbroden die al zijn afgebakken maar uiteindelijk niet zijn opgegeten (zou ik die normaal gesproken dan allemaal zélf opeten?!)
  • 6 frikandellen (in de vriezer, dus nog lang houdbaar!)
  • Veel drinken
Ik hou niet van weggooien, maar het is eigenlijk teveel vlees voor één persoon. Misschien kan ik Sander overhalen om ervan mee te eten, want wat is eigenlijk erger: vlees weggooien waardoor een dier voor niks heeft geleden óf het toch opeten als vegetariër, waardoor het leed in elk geval niet "voor niks" is geweest. Misschien een kromme redenatie van me, hoor.... 



Maandag: Lunch met pizza-stokbrood dat ik beleg met de gevulde paprika ;) En Sander heeft de pasta-salade meegenomen naar zijn werk.
Als avondeten nasi, voor Tobias en mij met kleingesneden kipburger en voor Sander vegetarisch

Dinsdag: broodjes hamburger

Woensdag: broodmaaltijd

Donderdag: risotto met erwten

Vrijdag: patat

Zaterdag: risotto met spinazie

Zondag: broodmaaltijd

5 opmerkingen:

  1. Klinkt best lekker en gezond allemaal, hoor! Met deze maaltijden lijkt mij helemaal niks mis. En een keer een patatje op vrijdag mag best van het voedingscentrum. Als je de rest van de week maar goed eet.
    Ik zou alvast zeggen: Eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En het vlees invriezen? Is dat een optie?

    Dat brood zou ik aan de vogels voeren. Dat moet en wil je niet in je mond stoppen. Of maal er broodkruim van. Maar eet het niet manmoedig allemaal zelf op. Je bent geen kliko.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb bij een barbecue ook altijd over voor een compleet weeshuis. Heb jij trouwens een goed recept voor worteltjescake?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We gaan het vandaag voor het eerst maken, dus of het een goed recept is durf ik nog niet met zekerheid te zeggen, maar als het zo is zal ik het recept vanavond of morgen (ligt eraan wanneer ik kan proeven!!) op de blog plaatsen :)

      Verwijderen
  4. Het vlees zou ik invriezen zoals ook Ri al zegt. Zonde inderdaad om dat weg te gooien en ook echt niet nodig.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)