dinsdag 3 april 2018

#readingchallenge: aardappelschiltaart genootschap

Als boek dat ik 2018 wordt verfilmd las ik Het literair aardappelschil genootschap van Guernsey.  Als het goed is komt de film binnenkort in de bioscoop - ik kan haast niet wachten! Vanaf het moment dat ik de trailer van de film zag was ik verkocht! En nu ik het boek heb gelezen ben ik al helemaal benieuwd naar wat ze ervan hebben gemaakt in de film.




Het verhaal:
Bij toeval komt Juliet, een jonge schrijfster uit Londen in contact met een aantal bewoners van Guernsey, die tijdens de oorlog een leesclub vormden. Er ontspint zich een levendige correspondentie tussen de schrijfster en de eilanders. Juliet raakt gefascineerd door de verhalen en de kleurrijke karakters van de leden van het Literaire Aardappelschiltaart Genootschap van Guernsey. En langzaam maar zeker wordt duidelijk wat de eilandbewoners tijdens de oorlog hebben meegemaakt en hoe hun vriendschappen, saamhorigheid en onderlinge relaties tijdens de Duitse bezetting op de proef werden gesteld. Juliet besluit af te reizen naar Guernsey, een beslissing die haar leven voorgoed zal veranderen.

Mijn mening:
Ik vond dit boek echt geweldig! Het is helemaal geschreven als een briefroman, het verhaal wordt dus in briefvorm gebracht. Dit vond ik erg origineel. Dankzij deze schrijfstijl weet de schrijfster een hele hoop geschiedenis van het eiland Guersney tijdens de tweede wereldoorlog te verweven in een romantisch liefdesverhaal.

Ik vond het verhaal erg ontroerend en mooi, en heb er tegelijkertijd ook een hoop van opgestoken over het eiland Guersney, waar ik eigenlijk nog niets vanaf wist voordat ik dit boek las. 

Ik vind dit boek een enorme aanrader en geef hem 5 sterren. 

3 opmerkingen:

  1. Ik heb het boek zojuist besteld, het klinkt geweldig! Dank voor de tip :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk!Ik hoop dat je er ook van gaat genieten. Laat je nog weten wat je ervan vond?

      Verwijderen
  2. Ik laat boeken in brievenvorm steevast links liggen. Ik houd daar nooit zo van. Maar de titel hiervan vind ik zo grappig dat ik toch nieuwgierig word.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)