woensdag 7 juli 2021

5 jaar zonder shampoo

Inmiddels is het alweer ruim 5 jaar geleden dat ik shampoo gedag zei. Destijds was het een experiment: mijn haar was erg dun en klitte enorm. Ik besloot stilletjes om te bekijken wat mijn haar zou doen zonder shampoo. Pas een maand later kwam ik "uit de kast". Niemand had iets gemerkt. Ikzelf wel: mijn haar klitte een stuk minder en zag er gezonder uit dan toen ik het nog met shampoo waste. 


Inmiddels is het dus 5 jaar later en ik was mijn haar eigenlijk (bijna) nooit meer met shampoo. Natuurlijk was ik het nog wel regelmatig uit met water. Dat werkt gewoon het beste voor mijn haar. 😊Ik heb een tijdje geleden nog wel een keer geprobeerd om het met shampoo te wassen, omdat ik van mijn tante een Rituals pakket had gekregen met o.a deze shampoo erin. De volgende ochtend werd ik wakker met een bosje droog stro op mijn hoofd, dus daar ben ik maar direct weer mee gestopt 😂


Het is inmiddels ook zo gewoon geworden dat ik de shampoo ook niet meer mis. De rest van het gezin wast trouwens nog wel gewoon hun haar met shampoo. Ik dring mijn eigen keuzes niet aan anderen op. 







3 opmerkingen:

  1. Ik was mijn haar met een conditioner of 2 eieren losgeroerd met wat water en 20 min inmasseren en lauw water uitspoelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben overgegaan op een shampoobar en conditionerbar. Dat gebruik ik ca. eens per week. Ik heb vrij lang haar en met die bars blijft de kleur goed en blijven de punten verzorgd. Tussendoor gebruik ik soms droogshampoo, maar dat is bijna niet nodig. Helemaal zonder shampoo zie ik niet zitten, maar deze gereduceerde en milieuvriendelijke wijze is al beter dan wat ik vroeger deed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, en dat werkt goed? Je hebt niet dat het alsnog vet wordt? Ik heb helaas problemen met mijn haar en gebruik daarom medische shampoo.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)