Ik had namelijk van mijn werk een Pluim gekregen waarmee ik (onder andere) kon reserveren voor een bezoekje aan de sauna. Maar om te reserveren moest ik een telefoonnummer van 45 cent per minuut gaan bellen. Bizar veel voor het reserveren van een bezoekje aan de sauna, vind ik. Dus eerst heb ik geprobeerd om via internet te reserveren. Dit bleek niet te gaan als je gebruik wilt maken van een Pluim. Sneaky; als ze niet op de ene manier aan je kunnen verdienen doen ze het blijkbaar wel op de andere manier. Maargoed…
Sander stond al op het punt om de sauna op te gaan bellen, maar ik was niet voor één gat te vangen. Gisteravond heb ik een mailtje naar het bedrijf gestuurd. Ik heb aangegeven dat ik het erg jammer vond dat ik niet online kon reserveren, maar naar een betaald nummer moest bellen. Vanmorgen kreeg ik een email terug, waar in stond dat ze mij gaan bellen. Victory!
Dus bij deze mijn tips om onder dure telefoontjes uit te komen:
* Probeer altijd eerst of er een goedkoper alternatief telefoonnummer is.
* Indien dit er niet is, probeer dan of het bedrijf via email te benaderen is
* Als het echt niet anders kan, bel dan het beste vanaf een vaste lijn, want mobiele telefoonaanbieders rekenen nog eens extra kosten
* Bel altijd tussen 8 en 9 's morgens of juist vlak voor sluitingstijd van de Klantenservice. Grootste kans dat het rustig is.
Welke (gekke) fratsen halen jullie uit om geld te besparen op dure telefoonnummers?
Dus bij deze mijn tips om onder dure telefoontjes uit te komen:
* Probeer altijd eerst of er een goedkoper alternatief telefoonnummer is.
* Indien dit er niet is, probeer dan of het bedrijf via email te benaderen is
* Als het echt niet anders kan, bel dan het beste vanaf een vaste lijn, want mobiele telefoonaanbieders rekenen nog eens extra kosten
* Bel altijd tussen 8 en 9 's morgens of juist vlak voor sluitingstijd van de Klantenservice. Grootste kans dat het rustig is.
Welke (gekke) fratsen halen jullie uit om geld te besparen op dure telefoonnummers?
Slimme tips! Ik probeer dit soort nummers te vermijden, maar dat lukt niet altijd. Wij merken het direct op de rekening, je bent zo een paar euro duurder uit.
BeantwoordenVerwijderenBedankt voor de tips!
BeantwoordenVerwijderenNooit over nagedacht maar zo lang er niets mis gaat met abonnementen enzo bel ik eigenlijk nooit 0900-nummers. Maar het is wel een tip om te onthouden, dank je!
BeantwoordenVerwijderenzoek even op 0900 alternatieven en je kunt vaak een ander telefoonnummer vinden....
BeantwoordenVerwijderenGoed bezig! Het is belangrijk dat we stoppen met 0900-nummers. Dit is beter voor de economie en beter voor de klantvriendelijkheid van bedrijven.
BeantwoordenVerwijderenEven als kleine toevoeging. VraagAlex was de eerste site die met 0900-nummers en alternatieven kwam. VraagAlex staat sinds kort geheel vernieuwd weer online op http://www.vraagalex.nl