Op het moment ben ik mijn overzicht over de financiën een beetje kwijt. Ik ben al half overgestapt naar de ASN bank, maar doordat mijn pinpas het nog niet doet kan ik de ING nog niet helemaal afzeggen. Bovendien betaalt Sander sinds kort ook mee aan de vaste lasten en hebben we nog geen gezamelijke betaalrekening. Dus dat gaat dan weer van de ING rekening af... Volgen jullie het nog?! Ik namelijk niet echt meer ;)
Het overstappen naar de ASN bank viel toch wat tegen bij wat ik had verwacht. Ik dacht dat het binnen een weekje wel te regelen was, maar inmiddels ben ik al anderhalve maand bezig. Elke keer als ik denk dat ik er eindelijk ben blijkt dat er nóg meer formulieren moeten worden opgestuurd naar de ASN bank. Zo kreeg ik bijvoorbeeld afgelopen maandag een computertje om mee te internetbankieren, maar voordat die het doet moet je éérst een brief terugsturen met je handtekening erop. Hetzelfde geldt voor de pinpas én voor de overstapservice... Ik word het nu wel een beetje zat eigenlijk, want elke brief heeft weer een verwerkingstijd van 5 werkdagen.
Waarschijnlijk word ik gewoon gestraft door het universum. Ik zal wel slecht Klantenservice-karma hebben, aangezien ik zelf ook op een Klantenservice werk en regelmatig klanten moet 'afpoeieren' met lange verwerkingstijden. Een andere collega van me heeft ook al problemen met een andere Klantenservice, namelijk van haar uitzendbureau... Dus dat verhaal van die karma zou nog best wel eens waar kunnen zijn, toch?! Ik vind het in elk geval verdacht ;)
Hebben jullie wel eens problemen gehad met de Klantenservice van een bedrijf?!
Misschien had ik inderdaad beter voor Triodos kunnen kiezen... Maar de rente is momenteel even té belangrijk, ik ben namelijk druk bezig met het sparen voor iets waar ik nu nog niet teveel over kan zeggen ;)
BeantwoordenVerwijderenO, ja. Veel beloven en weinig doen, of heel kribbige reakties (waarvoor later een excuus werd gemaakt door het bedrijf), het duidelijk niet begrijpen, want na afloop blijkt dat het probleem niet goed verwerkt is. Vooral (tijdelijke) verhuizingen en noodsituaties (in mijn geval brand) geven problemen. Kastje en de muur.....
BeantwoordenVerwijderenGoh waar zal jij nu voor aan het sparen zijn? Patricia
BeantwoordenVerwijderenWat Zena zegt over ASN klopt ja. Met Triodos heb ik weinig gedoe mee gehad. Op enig moment duurde iets wat langer, was met 1 telefoontje opgelost.
BeantwoordenVerwijderenMaar met de spaarrekeningen van ASN heb ik nooit problemen gehad, maar een betaalrekening is natuurlijk ook een ander verhaal...Succes!
Ik ben nog nooit overgestapt van bank.....en ook eigenlijk geen slechte ervaringen met een klantenservice.....dus ik ben een gelukkig mens ;-)
BeantwoordenVerwijderenFijn weekend en succes verder met de overstapperikelen.
Sterkte!! Ik heb wel eens het idee dat bedrijven zo ver gaan in bezuinigen, dat ze de kosten vervolgens weer moeten maken in het aannemen van extra servicemedewerkers ;-)
BeantwoordenVerwijderenEen slecht karma jij?? nee , jij kan er toch niets aan doen dat er klanten afgescheept moeten worden dat ligt niet aan ons maar aan de werkdruk...
BeantwoordenVerwijderenDe pech van de ander kan jij ook niets aan doen.
affijn feit blijft liggen dat er bij veel klantenservice mensen werken die (nog) niet voldoende getraind zijn en wel iedereen te woord moeten staan.. dat leidt tot verkeerde uitspraken en dus meer frustratie..
Hopelijk is het snel opgelost. en kan dit ook weer achter je laten...
En ja waarvoor spaar je eigenlijk ;) kan even niets bedenken haha
knufssss lieve collega..
Ik heb even geen tips, maar volg het wel graag even. Laat je weten hoe het afloopt? Ik wil ook overstappen van ING naar Triodos of ASN maar ben nog een beetje bang voor de rompslomp, helemaal omdat ik alles na jaren net lekker goed in de hand heb...
BeantwoordenVerwijderenIk werk als bijbaantje ook bij een klantenservice. Sinds ik daar werk, merk ik pas hoe vervelend andere klantenservices (mv?) kunnen zijn!
BeantwoordenVerwijderen