donderdag 14 februari 2013

contractverlenging

Morgen ga ik aan mijn leidinggevende nogmaals vragen hoe het zit met mijn contractverlenging. Een collega van me die 2 weken eerder in dienst is gekomen heeft het gister gehoord dat haar contract verlengd is, dus ik kan me niet voorstellen dat hij het van mij nog niet weet...

Verder was ik gister gebeld voor een sollicitatie. Ik had namelijk een interne sollicitatie gestuurd voor een functie die me erg leuk leek. Alleen heb ik er geen papieren voor, maar ik dacht: wie niet waagt, wie niet wint... Toen werd ik dus gister gebeld en ik kon 19 februari op gesprek komen. Maar die dag heb ik al een andere afspraak, want dan ga ik met mijn schoonmoeder naar de Huishoudbeurs. De rest van de week heb ik daar geen tijd voor...

Het kon alleen op 19 februari. Dus toen heb  ik het daardoor aan mijn neus voorbij moeten laten gaan. Degene die me belde gaf wel aan dat er heel veel mensen waren uitgenodigd, dus de kans dat ik het zou worden was toch al vrij klein...

Nu maar afwachten of ik de goede keuze heb gemaakt. Om de een of andere reden heb ik er de laatste dag een beter gevoel over dan eerst...

Wat zouden jullie hebben gedaan mbt die sollicitatie?

7 opmerkingen:

  1. Oei, lastig. Normaal gesproken zet ik alles opzij voor een sollicitatie, maar ik vind dat ze ook flexibel moeten zijn en het een dag moeten kunnen verplaatsen.

    Maar als ik dan lees dat ze heel veel kandidaten hebben, dan hoef je volgens mij geen spijt te hebben dat je al wat anders hebt. Vooral omdat je zelf al aangeeft dat je er niet te papieren voor hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk verlengen ze je contract gewoon!
    En voor wat betreft die sollicitatie; ik denk dat ik in dit geval had geprobeerd b.v. de afspraak vroeg op de dag te plannen en daarna naar de HHB gegaan was. Zeker als de kans bestond dat mijn contract niet verlengd werd. Maar goed, als er zoveel zijn uitgenodigd, dan heeft dat misschien inderdaad geen zin, want dan is het misschien ook de vraag of ze al wel gezien (en dus geaccepteerd) hebben dat je niet de juiste papieren hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat heb ik ook wel geprobeerd :) Maarja, ze deden echt ontzettend moeilijk. Het kon alleen om half 5 of om half 3... :s

      Verwijderen
  3. Ik zou meteen de huishoudbeurs hebben afgezegd. Zo'n sollicitatie zou voorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou ik ook gedaan hebben. Zoals dit
      overkomt lijk je niet veel ambitie te hebben. Met z'on houding zou mij niet verbazen als je
      contract niet verlengd wordt.
      Helene

      Verwijderen
    2. Ik ben inderdaad niet zo ambitieus op werkgebied. Volgens mij zegt ambitie niets over hoe goed of slecht ik mijn huidige werk doe.

      Verwijderen
    3. ook ik zou de huishoudbeurs afgezegd hebben ,die is volgend jaar toch ook? misschien maak je inderdaad niet veel kans maar ik zou toch het gevoel houden dat ik misschien de baan wel gehad zou hebben als ik er de extra moeite voor gedaan had. want dat je uitgenodigd word ondanks dat je er misschien niet de juiste papieren voor hebt is misschien wel een indicatie dat ze wat in je zien ,lijkt me dat je ze anders niet uitgenodigd hadden ,zeker als er al veel mensen komen, dit is geen oordeel over jouw beslissing maar alleen wat ik gedaan zou hebben., het is jouw keus en jij alleen beslist wat voor jou goed voelt gr Ans

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)