zondag 7 september 2014

Cadeaudoos

In de rommelkamer hebben we een cadeaudoos staan. Hier verdwijnen alle dingen in die we cadeau krijgen en niet leuk vinden. Vooral rond sinterklaas is het elk jaar weer raak, aangezien mijn schoonfamilie als traditie heeft om elk jaar weer zoveel mogelijk troep cadeau te geven aan elkaar. Ze weten trouwens dat ik er zo over denk, dus dat mag ik vast wel hier neerzetten van ze. Dus "sinterklaas" mocht je dit lezen: (ik weet namelijk dat je altijd veel inspiratie van mijn blog haalt!) GEEN TROEP DIT JAAR! :P

Maargoed, de cadeaudoos dus. We stoppen er vanalles in, maar er komt eigenlijk maar weinig weer uit. Tot nu dus, want we willen nu echt wel gaan besparen op cadeautjes. We moeten wel even, want we hebben nog €160 cadeautjes-budget tot het eind van het jaar en er komen nog veel festiviteiten aan:

  • €40 in totaal aan sinterklaas-cadeautjes bij de schoonfamilie (ik vind het veel te veel en zal ook dat elk jaar weer aankaarten, maar ik kan niet in mijn  eentje een jarenlange traditie veranderen)
  • €120 voor de kerst-cadeautjes. Ja, ook mijn familie kan er wat van :( Maar ik denk dat we hier nog wel wat vanaf gaan praten, want helaas is mijn vader zijn baan verloren door een faillisement, mijn zusje wil sparen voor een trouwerij en wij zijn ook niet meer zo rijk als vroeger... 
  • Cadeau voor Tobias' zijn verjaardag
  • Cadeau voor mijn verjaardag
  • Bedankje voor mijn ouders, omdat we daar zoveel aan te danken hebben de afgelopen weken qua douchen, wassen etc. 
  • Vast nog wel meer dat ik nu even niet kan bedenken
Kortom: die cadeaudoos komt vast van pas als we ergens een kleinigheidje voor willen geven. Hopelijk redden we het dan met het budget verder... 

10 opmerkingen:

  1. Door tegenvallende verbouwingskosten van de badkamer moeten we hier ook even stapje terug doen. Ook hier nog dure maanden die eraan komen.

    verjaardagscadeau jongste
    sinterklaas
    40 jarige huwelijk van mijn ouders
    kerst

    hier weet inmiddels dat ik niet op prul zit te wachten. niet voor mezelf en niet voor de kinderen. ik blijf dit ook herhalen. sommige zijn nog steeds erg hardleers maar ik geef het niet op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik zet het ook elk jaar bij mijn verlanglijstje erbij, dat ik liever geen troep wil omdat dit toch weggegooid of weggegeven wordt, maar in Sanders familie vinden ze het gewoon leuk om prulletjes met een leuk gedicht erbij te geven. Ik heb dan zoiets: geef me dan maar alleen een leuk gedicht en geen cadeautje...

      Verwijderen
    2. inderdaad een leuk gedicht met iets dat opgaat. doosje chocolade of een douchegel van een merk dat je gebruikt.

      vorige week heb ik voor mijn verjaardag cadeau bonnen gevraagd van diverse winkels waar ik graag kom en boekenbonnen. dat gaat tenminste op. kan weer "gratis" lezen.

      Verwijderen
  2. wij hebben het geven van cadeaus afgeschaft ,alleen kinderen tot een jaar of 16 krijgen nog iets, verder geven wij elkaar wel zomaar spontaan iets, maar dat zijn dan 2e hands spulletjes die we op rommelmarkten of in kringloopwinkels tegen komen en waarvan we weten dat de ander het graag wil hebben. op verjaardagen en andere feesten geven we wel soms iets eetbaars of bloemen ,maar dat zijn dan kleinigheidjes die vaak maar een paar euro kosten. bij een feest gaat het ons om de gezelligheid van bij elkaar zijn en daar geven cadeaus geen toegevoegde waarde aan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb gelukkig niet zoveel van dit soort dingen meer. Iets waar over nagedacht is vind ik leuk om te geven en te krijgen, maar het geven om het geven hoeft van mij niet zo erg. En het krijgen om het krijgen al helemaal niet. Als mensen me dan per se wat willen geven, dan heb ik liever wat lekkers ofzo, dat is genieten en laat geen troep achter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier is het alleen maar sinterklaas. En worden altijd fijne vooral nuttige dingen gegeven. Zo ligt de kabouter nu te slapen in de outfit die ze vorig jaar kreeg, helemaal verwassen :-) de oudste is al groot genoeg om blij te zijn met een gaaf shirt, de jongste nog klein genoeg om het uitpakken vooral het leukste te vinden.

    hier thuis zijn er nog 2 verjaardagen, die we al gevierd hebben. Er moet nog wel een kado voor kabouter bedacht. Nog best lastig, want het liefst iets wat ze echt leukvind,lang mee kan en nu vooral eerst in de winter leuk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hier ook een "kadoos"! vol met doorgeefcadeautjes... inmiddels ben ik wel zo slim geworden er een post it op te plakken met van wie we het gehad hebben, zodat het niet rechtstreeks teruggegeven wordt...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb de cadeau's voor onze kinderen al gekocht in juli. De ene is in september jarig en de ander in december. Dat heb ik al. Evenzo het sinterklaas cadeau voor beiden. Er zal best nog iets bijkomen, maar de grote cadeau's zijn in huis. Gelukkig mag ik wel zeggen, want de bespaarmodus heeft zijn start gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar als jij de cadeautjes "troep" vindt wil je diezelfde troep toch eigenlijk niet aan iemand anders geven?
    Die krijgt dan troep van jou. Da's toch niet leuk geven?

    Groet Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet zozeer troep, maar meer dat het troep is voor ons, dingetjes die we niet kunnen gebruiken, maar die leuk zijn om een gedicht bij te schrijven.Zo kreeg ik een keer verbindingsstukjes om een heel lang rietje mee te maken. Wat moet ik daar nou weer mee?! Maar mijn neefje was er enorm blij mee :)

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)