maandag 3 november 2014

Terug in bespaarmodus

Vanaf vandaag gaan we weer in bespaarmodus. Alles bij elkaar hebben we toch wel erg veel geld uitgegeven aan de verjaardag van Tobias. Het was elke cent waard, maar nu het achter de rug is vind ik het ook wel weer fijn om wat beter op de centjes te letten, zodat we hopelijk zo snel mogelijk weer op €10.000 spaargeld zitten. Een uitbetaling van het pensioen heeft ons alweer een stukje de goede richting in geholpen en we zijn nu extra gemotiveerd.

Wat mij altijd helpt bij het besparen is toch wel het maken van een weekmenu. Door goed op te letten wat ik in het boodschappenmandje gooi kunnen we goed besparen. Deze week loopt het weekmenu van zondag t/m donderdag, want op vrijdag is Sander vrij en dan kookt hij, dus dat horen jullie later wel ;)

Zaterdag: nasi, alvast klaargemaakt voor de verjaardag en ook gelijk van gegeten

Zondag: nasi

Maandag: macaroni

Dinsdag: stamppot met spruitjes

Woensdag: pasta salade Griekse stijl

Donderdag: vegetarische chili


Door de verjaardag zijn de gewone boodschappen wel een beetje misgelopen. Zo was er opeens bijna geen brood meer; Sander en ik hebben dus ontbeten met taart. Ook heb ik vrij weinig basis-ingrediƫnten voor sauzen en dressings meer in huis, dus ik moet eigenlijk alles nieuw kopen. Ben benieuwd of het lukt om deze week uit te komen met ons budget.


4 opmerkingen:

  1. Succes ermee, dat komt vast wel goed! Ik merk dat ik zelf altijd ineens een stuk creatiever en flexibeler ben als ik geen/minder boodschappen wil doen of gewoon geen zin heb om de deur uit te gaan. Nu hoef ik natuurlijk alleen met mezelf rekening te houden, dus dat is wat makkelijker, maar voorheen werkte het toch ook altijd wel zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alsnog van harte met Tobias! En o, wat is er lekkerder dan ontbijten met taart? Gezellig en feestelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontbijten met taart, luxe en lekker nagenieten van Tobias zijn verjaardag :-).

    Succes met de draad oppakken van besparen, het zal best gaan lukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik wil besparen probeer ik ook op het eten te letten. Bijvoorbeeld door een week 'uit de kast' te eten en geen boodschappen te doen. Helaas betekent dit in de praktijk vaak dat ik de week daarna heel veel geld uitgeef...

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)