vrijdag 9 januari 2015

Foto's op het winkelcentrum...

Twee weken geleden kwam ik bij ons op het winkelcentrum en zag dat er een fotograaf was om foto's te maken van kindjes. Voor slechts €2,50 opnamekosten krijg je dan één gratis foto (right!) en de rest mag je voor betalen uiteraard!

Vorig jaar hadden we ook al eens foto's van Tobias laten maken bij dezelfde organisatie en we kregen toen de meest lelijke foto van Tobias mee die er ooit van hem is gemaakt. En de foto's op die mega-dure canvassen waren natuurlijk hartstikke mooi. Maar ik ben toen verstandig geweest en heb het bij mijn "gratis" foto gehouden. (Kwam trouwens ook doordat die verkoopster totaal niet duidelijk kon uitleggen wat je nou kreeg voor welke prijs!)

Maargoed, ik ben benieuwd hoe het dit keer gaat. Tobias heeft echt constant stralend gelachen, behalve op één foto. Dus als we net die ene foto "gratis" krijgen, dan ben ik er 100% zeker van dat ze je expres de lelijkste foto geven omdat ze je geen mooie foto gunnen, tenzij je er nog eens dik voor betaalt.

Daarnaast ging Tobias dus tijdens die fotoshoot voor het eerst zelfstandig staan. Hij kon al een poosje staan als je hem neerzet, of zich optrekken aan meubels, maar nu ging hij op zijn hurken zitten en kwam héél langzaam omhoog, zonder hulpmiddel. Daar zijn ook foto's van.... En ik denk dat we ons voor die foto's wel scheel mogen betalen.

Wat we gaan doen laat ik even in het midden, maar ik hoop dat mijn rationele kant het gaat winnen van de emotionele kant, en ik neem me voor om geen foto's meer te laten maken op het winkelcentrum! Bij een foto-studio betaal je ook veel, maar je krijgt dan ook gewoon alle foto's en kan zelf kiezen welke je eventueel extra laat afdrukken...


4 opmerkingen:

  1. Lastig inderdaad! Want het valt niet mee om een foto van je kind níét te nemen. Mij lukt het tenminste meestal niet.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mij vorige keer wel, omdat die verkopers zo chagerijnig waren. Maar als ze hadden gepusht was ik ook overstag gegaan.

      Verwijderen
  2. Ik ben inderdaad heel benieuwd welke je nu krijgt! Die tactiek zou me om eerlijk te zijn niets verbazen. Wel heel slim, hoewel het natuurlijk alles behalve sympathiek is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn vriendin had dit laatst ook en kreeg ook de minst mooie foto mee!!! De allermooiste foto hadden ze alleen op canvas afgedrukt, niet eens op fotopapier...

    Ik heb het bij de eerste eens gedaan en nam toen het hele pakket. Daarna ben ik dus nooit meer naar zo'n winkel iets geweest. Ik ga nu inderdaad gewoon naar fotograaf toe en dan ook alleen als ze acties heeft. Anders vind ik het nog te duur ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)