zaterdag 31 december 2016

2016 samengevat in onze meest én minst gelezen blogs

Het wordt inmiddels een traditie: het afgelopen jaar samenvatten in de meest gelezen blogs van die maand. Maar dit jaar doe ik het net even anders dan vorige jaren. Ik ga nu namelijk niet alleen de best gelezen blog benoemen, maar juist ook de minst gelezen blog! Omdat er gewoon een grote kans is dat je die gemist hebt!




Januari

Onze bestgelezen blog van deze maand was 3 financiele valkuilen waar ik deze maand niet in wil trappen. We besloten dat we weer wat beter op de financiën gingen letten en ik omschreef de 3 valkuilen waar wij het meeste last van hebben. 
Het slechtst gelezen was Weekmenu week 4. Maar eerlijk gezegd vind ik het zelf ook nooit zo boeiend om te lezen wat andere mensen van plan zijn om te gaan eten.

Februari

RTL 4 kwam langs in Februari. Ze wilden kijken of wij mee konden doen aan een programma over genderneutraal opvoeden. Uiteindelijk is dit niet doorgegaan, omdat wij niet genderneutraal genoeg zijn. ;) En zelf hadden we er ook onze twijfels bij, trouwens. 
Hoeveel zit ik op internet? werd het slechtste gelezen. Dit was een blogje dat ik schreef naar aanleiding van een vraag van een lezer, maar blijkbaar vonden andere mensen het minder interessant ;)

Maart

Geld lenen van de spaarrekening van je kind: ja of nee? Een onderwerp dat jullie blijkbaar ook erg interessant vonden, want deze blog is erg veel gelezen en er werd ook ontzettend veel op gereageerd. Gelukkig was het bij ons eenmalig en is onze buffer inmiddels weer helemaal bijgevuld!
Update 2 van de 52 weeks money challenge is heel weinig gelezen. Ik vind het zelf achteraf ook niet zo'n boeiend blogje. Overigens ben ik halverwege de challenge gestopt; het lukte niet om elke week te sparen naast onze gewoon spaar-acties. Maar komend jaar wil ik het wel opnieuw gaan proberen. 

April

Wij willen een auto, maar wat kost dat? Jeetje, in april twijfelden we al of we een auto willen kopen en we hebben de knoop nog steeds niet doorgehakt! Sindsdien hebben we wel regelmatig een auto gehuurd, overigens. Maar de wens om een auto te kopen is er nog steeds!
Weekmenu week 15 werd het slechtste gelezen. Logisch, denk ik. 

Mei

Update 3 van de money challenge: stoppen kan altijd nog werd het beste gelezen. Wat ik best grappig vind, aangezien update 2 juist heel slecht werd gelezen! Ik denk dat iedereen heel nieuwsgierig was waarom ik erover dacht om te stoppen?
Weekmenu week 18 werd weer het slechtste gelezen.... Misschien moet ik mijn excuses aanbieden dat ik jullie elke week lastigviel met mijn weekmenu's? ;)

Juni

Leven van 1 inkomen werd in Juni het beste gelezen. Met de kennis van nu, dat mijn contract niet is verlengd, vind ik het best apart om dit blogje terug te lezen. Ik ben blij dat we er altijd zo in hebben gestaan, waardoor we nu niet in de problemen komen omdat mijn salaris wegvalt.
Top 5 grootste uitgaves van Juni werd het slechtste gelezen. Terwijl dit juist wel een interessante maand was, omdat we de zonnepanelen betaalden, waardoor de verhoudingen heel erg raar lagen.

Juli

Elektrische fiets - jeej of neeej? werd het beste gelezen. Ik ben nog steeds erg gecharmeerd van het idee om een elektrische fiets te hebben, maar voorlopig zal het er denk ik wel niet van komen.
Quotes van ons kereltje - Juli editie werd het slechtste gelezen. Het lijkt erop dat terugkerende categorieën over het algemeen minder interessant worden gevonden. Ervaren jullie dat ook zo?

Augustus

Hoe Pokemon Go ons elke dag geld bespaart was nogal een controversiële blog blijkbaar. Er werd veel op gereageerd, in elk geval. Inmiddels speel ik geen Pokemon Go meer. Ook fiets ik niet meer naar het werk sinds de operatie van December. Nog steeds te pijnlijk om lange stukken te fietsen, helaas. 
Quotes van ons kereltje - augustus editie werd weer het minste gelezen. Jammer! Toch blijf ik wel met deze categorie doorgaan, want ik vind het zelf héél leuk om terug te lezen!

September

Herinneringenboekje en bullet journal werd het meeste gelezen. Ik ben nog steeds lekker actief bezig met bullet journallen en ook in het herinneringenboekje wordt regelmatig geschreven. 
Laptop stuk - even offline werd het minst gelezen. Gelukkig heeft het ook maar héél kort geduurd dat ik offline was!

Oktober

Aflossen of sparen? is ook apart om terug te lezen met wat ik nu weet. Ik ben blij dat we ervoor hebben gekozen om toch maar even te stoppen met aflossen!
Kinderboekenweek: Tobias' 3 favoriete boekjes werd het minste gelezen. Ook dit is zo'n categorie die vaker terugkomt (elk jaar!) en ondanks dat het niet zoveel wordt gelezen, blijf ik het toch schrijven, want ik vind het erg leuk om terug te lezen. 

November

Bestellen via Ali Express werd het beste gelezen. Ik denk dat veel mensen hier toch wel benieuwd naar zijn. Inmiddels heb ik alle dingen die ik destijds had besteld ook ontvangen! Ik vind het dus wel een aanrader!
Jarig en decemberkrasloten werd het minst gelezen. 

December

Contract niet verlengd - deel 1 is heel veel gelezen. Ik denk dat het nogal als een verrassing kwam - voor mezelf in elk geval (deels) wel. En tegelijk had ik me er wel op voorbereid dat het kon gebeuren. 
De 5 grootste kostenposten van december werd het minste gelezen. 


Wat me dus opvalt is dat de minst gelezen blogs eigenlijk allemaal series zijn, oftewel: blogs die vaker terugkomen. Ik ben wel benieuwd of mensen zich hierin herkennen: klopt het inderdaad dat jullie niet graag blogs lezen die een vervolg zijn op eerder geschreven blogs? Of heb je na een paar keer zoiets van: het zal wel weer (ongeveer) hetzelfde zijn? 

13 opmerkingen:

  1. Waar ik heel benieuwd naar ben: met welk bericht hebt je het meest verdiend? Dit komt niet altijd overeen met het aantal lezers van een bericht.
    Ik had gisteren de hoogste verdiensten in dit jaar en een normaal aantal lezers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Datzelfde had ik ook! Het aantal pageviews was juist met iets lager en de opbrengst het hoogst. Moet er nog even induiken...

      Verwijderen
  2. Die uitgaven zeggen me niks omdat het in percentages is. Misschien vergelijk jij ze met andere maanden maar dat gaat voor een lezer wel eeg ver.
    De quotes.... daarvan denk ik dat je erbij had moeten zijn. Dagboekmateriaal, inderdaad, vooral leuk voor jezelf.
    Idem wat betreft de weekmenu's. Meestal zijn het nogal huis-en-tuin maaltijden. Niks mis mee hoor, maar ook niet echt inspirerend of zo. Als ik over eten wil lezen, dan kies ik wel een foodblog.

    Ik lees je blogs eigenlijk alleen als het gaat om dilemma's die ik herken: sparen / uitgeven / aflossen of iets in de opvoeding. Je schrijft eerlijk over dat je soms geen heilig boontje bent qua spaarzaam leven en dat je ook maar gewoon een mens bent die weleens de fout in gaat en soms heel goed bezig bent. Die zoektocht is interessant om te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de weekmenu's juist wel leuk omdat ik daar inspiratie uit haal om met een budget te koken.

    Verder kijk ik inderdaad niet echt naar de kinderseries, maar dat komt omdat ik zelf geen kinderen heb. Verder vind ik gewoon dat je een leuke blog hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weekmenus vind ik nooit zo leuk om te lezen. Bij niemand eigenlijk :o
    Een receptje dan weer wel. Ik denk dat er altijd wel blogs zijn die men niet goed leest, door datum publicatie of tijdgebrek. Ik zou je er geen zorgen om maken. Er moet sowieso een blog het minst gelezen zijn natuurlijk :p

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Quotes lees ik juist graag. Hahaha. Maar ik heb zelf ook kinderen? Scheelt misschien. Als kinderloos persoon had ik ze misschien niet gelezen.

    Kostenposten per maand vind ik ook altijd leuk om te lezen. Weekmenu eerlijk gezegd niet zo. 😬

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De kostenpost vind ikzelf wat minder interessant. Vooral omdat het steeds terugkerende uitgaven zijn en ik ga idd niet teruglezen om percentages te vergelijken. Het zegt me niet zoveel.
    Idem voorde quotes, dat is denk ik vooral leuk als het je eigen kind is.

    Maar blijf gewoon schrijven wat jij wilt. Er is altijd wel iets dat meer of minder inspireert. Zo veel lezers, zo veel smaken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weekmenu's zijn niet mijn favoriet. Blogs mbt je kindje vind ik op zich heel leuk, maar kunnen ook confronterend zijn. Niet zo zeer voor mij, maar niet elk kind ontwikkelt in het tempo van jouw kind. Dat kan mensen verdrietig maken. Geen reden om niet te bloggen hierover, maar misschien een verklaring voor de lage populariteit ervan?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. op mn mobiel lees ik geen blogs (niet handig) en mn laptop heb ik niet elke dag aan.dus lees sowieso niet van iedereen alle blogs. en hangt ook van mn bui af wat ik interessant vind en wat niet ;) wisselt dus enorm :p

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waarschijnlijk omdat ik zelf een peuter in huis heb, vind ik je kind-gerelateerde blogs altijd leuk om te lezen. De geldblogs met percentages vind ik niet zo, wel zou ik dan bijv leuk vinden wat er op financieel gebied anders was dan andere maanden.

    Maar bovenal vind ik: je hebt een leuk blog en een fijne schrijfstijl, wat je erop zet bepaal je lekker zelf. Fijne jaarwisseling en de allerbeste wensen!

    Groetjes Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik lees al je blogs, leuk juist die afwisseling van onderwerpen plus de maandelijkse herkenning van terugkomende onderwerpen. De quotes van Tobias vind ik altijd leuk vooral ook omdat het laat zien hoe bewust jullie van jullie kind en zijn ontwikkeling genieten. Later vormen deze blogjes voor hem een geweldig overzicht. De weekmenu's vond ik ondanks dat wij geen vlees eten altijd erg leuk. En ik heb een bulletjournal gekocht door jouw blogs! Nu nog die FB groep opzoeken en ik ga ermee beginnen 😀. Ik heb standaard een paar blogs die ik volg, eenvoudig leven, mijmeringen, zuinig aan en jou. Mijn blog ligt al heel lang stil, maar ms kan ik het dit jaar nieuw leven inblazen..Hoop dat je nog heel lang blijft bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk overzichtje, die had ik nog niet gezien, de beste en minste bij elkaar.
    Bij mij is het wel hetzelfde: de series worden minder goed gelezen dan de andere blogs. Ik vind dat zelf ook niet zo erg, ik stop er ook niet mee. Soms is het ook gewoon fijn voor jezelf als het een wat voorspelbaarder onderwerp is. Lekker door gaan zoals je nu doet zou ik zeggen! Het is jouw blog, jij mag er op kwijt wat jij wil.
    En ook leuk: ik vind je financiële blogs het leukst (ook wel te verwachten), in tegenstelling tot een van de mensen hierboven. Zo heb ik je zelfs gevonden. Zo zie je maar, met elk onderwerp spreek je weer een andere lezer aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)