maandag 12 maart 2018

#readingchallenge: smaragdgroen

Als boek over tijdreizen koos ik voor het boek Smaragdgroen. Dit boek is het laatste deel van 'de edelsteentrilogie' van Kerstin Gier. De andere 2 boeken had ik in 2017 al gelezen. De reden dat ik aan deze serie ben begonnen was de kaft: ik liep toevallig langs een rek waar deze boeken in stonden en mijn ogen werden direct naar deze boeken getrokken door de kaft:


Het verhaal:
Omdat dit het derde deel van een serie is zal ik niet teveel over het verhaal loslaten, behalve dan dat het over een meisje gaat die erachter komt dat zij een 'tijdreisgen' heeft, waardoor ze in de tijd terug kan reizen, net als een aantal familieleden voor haar. Alleen niet iedereen heeft het goed voor met de tijdreizigers. Gedurende de 3 boeken komt ze stukje bij beetje steeds beter te weten wat er precies speelt en wat haar speciale rol in het geheel is.


Mijn mening:
Ik vond dit een erg leuke trilogie. Het zit erg goed in elkaar met de verschillende tijdsreizen waarbij de hoofdpersoon steeds meer achterhaalt over de slechte plannen van de slechterik. Tegelijk moet je hierdoor wel een flink aantal tijdlijnen tegelijkertijd volgen, maar dat vond ik eigenlijk wel leuk.

Het boek mist wel een stukje diepgang, het blijft allemaal wat oppervlakkig en puberaal (maar wat wil je met een puber-hoofdpersoon?). Maar ik vind het soms ook wel prettig om tussendoor eens een boek te lezen waar ik niet zo bij hoef na te denken. ;)

Uiteindelijk geef ik het 3e boek uit de trilogie 3 sterren, maar de trilogie als geheel vind ik 4 sterren waard.

1 opmerking:

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)