vrijdag 13 juli 2018

Uber Frugal Maand - deel 2

Inmiddels zijn we alweer 13 dagen bezig met de Uber Frugal Maand. Elke dag ontvangen we een email met motivatie en tips erin. Over dag 1 t/m 4 kunnen jullie hier lezen. Nu wil ik jullie graag vertellen over hoe het de afgelopen 9 dagen is gegaan.

De challenge
Het is de bedoeling om deze maand elke aankoop kritisch te bekijken en bewust te kiezen of je iets wel of niet koopt. Via de Frugalwoods ontvang ik elke dag dus een tip of iets om over na te denken. Na de eerste dagen viel het me op dat niet elke dag een concrete taak heeft. Het 'werk' gebeurt meer in mijn hoofd dan dat ik echt concreet kan aangeven wat er verandert. Desondanks merk ik wel dat het goed gaat met minder uitgeven.

De afgelopen dagen hebben we alleen geld uitgegeven aan de boodschappen, en zelfs daar hebben we minder geld aan uitgegeven, omdat we ook wat creatiever proberen te koken met dingen uit de voorraad. Vooral de dingen die ik ooit heb gekocht in een opwelling en die dan vervolgens een hele tijd blijven liggen. Die eten we nu dus ook op. Scheelt ook weer in de ruimte. :)

Wat ook helpt is natuurlijk dat ik aan het experimenteren ben om wat minder te snoepen, om te kijken of dit wat doet voor mijn PMDD en vermoeidheid. Maar hier kom ik later wel op terug :)

1 opmerking:

  1. Bij ons is drop in huis, dus minder snoepen lukt ons niet hier. Zo'n vrekmaand zouden we ook weer eens moeten inlassen ter compensatie van het ruime leven. Laatste is ook lekker maar het is wel weer bevredigend om vrekkerig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)