maandag 17 september 2018

Luisterbieb

Als je lid bent van de bibliotheek kun je via een app ook luisterboeken downloaden en luisteren. Ik vind het ideaal! Ik maak er vooral veel gebruik van tijdens het huishouden of als ik in mijn eentje ergens heen moet op de fiets. Muziek luisteren op de fiets doe ik eigenlijk niet meer, omdat ik dan het verkeer niet goed kan horen, maar met een luisterboek heb ik daar gelukkig geen last van. :)

Wat ik nog fijner vind is als ik het boek dat ik via de Luisterbieb luister ook nog eens in de papieren versie heb. Zo kan ik dan extra snel een boek lezen: tijdens het huishouden luister ik een paar hoofdstukken, en 's avonds lees ik dan weer verder. Want lezen van papier gaat toch wel een stukje sneller dan een luisterboek. Ik vind het een ideale combinatie, in elk geval.

Wat ik zelf wel lastig vind is om leuke boeken te vinden via de Luisterbieb. De indeling is niet zo handig, waardoor het soms een flinke zoektocht is. Daarom heb ik even een paar aanraders van mezelf op een rijtje gezet, voor degene die net als ik last hebben met zoeken:

Thrillers:

  • De laatste meisjes - Riley Sager
  • IJskoud - Isa Maron
  • Ritueel - Isa Maron
  • Diagnose besmet - Tess Gerritsen
  • Hartslag - Tess Gerritsen
Romantiek:
  • Lang leve de liefde - Jill Mansell
  • Ik zie je op het strand - Jill Mansell
  • Ondersteboven - Jill Mansell

Young adult:
  • Een weeffout in onze sterren - John Greene

Kinderboeken:
Tobias vindt alle boekjes van Aadje Piraatje die in de luisterbieb staan erg leuk. 


Wie gebruikt Luisterbieb ook? En welke boeken vonden jullie dan leuk? 

6 opmerkingen:

  1. Ik luister ook veel via de luisterbieb. Tip voor wekenlang nonstop luisteren: de gehele john flanagan series 'de grijze jager' en 'broederband' staan er ook op <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Paaz, van Myrthe van de Meer vind ik een leuk boek.
    Het Rosie-project van Simsion

    Als je het moeilijk vind om boeken te zoeken, kijk dan eens bij BOL, vul daar luisterboeken in en dan verschijnen er categorieën.Daar kan je aanklikken wat je voorkeur heeft, romans, fantasie, en dan komen er heel wat titels voorbij waaruit je kan kiezen.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik houd erg van stilte! Lekker mijn gedachten allerlei kanten op laten gaan zonder ergens je aandacht bij te moeten houden. Toch - als ik je blog zo lees - is het misschien best het proberen waard om eens een luisterboek te downloaden. Zo af en toe luister ik een podcast, waarom dan geen luisterboek?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik check af en toe hier: https://www.onlinebibliotheek.nl/luisterbieb/titels-in-de-luisterbieb.html
    Dit vind ik handiger dan in de app, omdat het hier ook op auteur staat ipv boektitel.

    Ik ben al jaren verslaafd aan audioboeken, maar ben daardoor ook wel verwend geraakt (heb een Audible abo). De NL luisterboeken zijn vaak zoveel minder goed voorgelezen (logisch: veel kleinere afzetmarkt) dan de engelstalige...

    Op Luisterbieb staan ook veel boeken die ik leuk vind, ware het niet dat ik ze al in het engels (en met heel goede voorlezers!) heb gehoord, dus dat beperkt mijn keuze nog eens extra.

    Maar goed, het is toch mooi meegenomen, zo'n gratis app!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb 1 keer luisterboeken geprobeerd maar mijn gedachten dwalen steeds af. Ik heb enorme moeite met luisteren van boeken en ook van podcast.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vond Blokker een verrassende! En goed voorgelezen.
    Maan

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)