maandag 19 augustus 2019

Een half jaar na de schematherpie

Het is inmiddels alweer een half jaar geleden dat ik afscheid nam van de groep bij schematherapie. De tijd is echt gevlogen, want het voelt eigenlijk alsof het veel korter is.

Na bijna een jaar vrij intensieve therapie volgen is het best wel spannend om weer op eigen benen te staan. Ik had wel mijn vraagtekens erbij of ik de dingen die ik heb geleerd bij therapie ook kon blijven toepassen als ik geen tips en hulp van buitenaf zou krijgen. De eerste periode was ook best wel lastig; ik viel even in een soort gat en wist niet hoe ik daar zelf uit kon komen.

Gelukkig kwam ik na een paar weken een dagboekje tegen dat ik tijdens de eerste 20 sessies van schematherapie had bijgehouden. Hier had ik destijds heel veel tips en tricks opgeschreven waardoor ik er toch zelf doorheen ben gekomen.

Inmiddels merk ik dat het goed met me gaat. Ik zit lekker in mijn vel, neem (meestal) goede beslissingen waar ik gelukkig van word en zit niet meer zo vaak met mezelf in de knoop. Dus al met al ben ik erg blij dat ik deze therapie gevolgd heb.

9 opmerkingen:

  1. Blij dat te horen. Echt fijn voor je!

    Groeten Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig! En ben je ook lekker aan het autorijden?

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn! Ik kan me voorstellen dat (door jezelf opgeschreven) tips en tricks erg handig zijn en je echt weer even “bij de les” kunnen trekken. Ga zo door zou ik zeggen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt heel fijn. Goed gedaan, je bent een doorzetter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed dat de therapie effect heeft gehad en het nu beter met je gaat!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)