dinsdag 19 november 2019

Speelgoed doneren

Elk jaar rond de feestdagen komt er weer een hoop speelgoed ons huis binnen. Dit begint in November met Tobias' verjaardag. Dan vlak daar achteraan zit ook nog eens Sinterklaas. We proberen altijd om niet alleen speelgoed te geven, maar je ontkomt er nooit helemaal aan, natuurlijk.

Rond die tijd begint het bij mij altijd te kriebelen om ook weer wat oud speelgoed weg te doen om te voorkomen dat we het huis niet meer binnen kunnen komen zonder over speelgoed te struikelen. Gelukkig zamelt Albert Heijn deze week nog speelgoed in voor het goede doel. Ik ga vandaag dus eens even kijken wat er allemaal kan worden ingeleverd. We hebben vast nog wel wat speelgoed liggen waar niet meer mee wordt gespeeld.

Naar welk goed doel het speelgoed gaat is per stad verschillend. Bij ons wordt het speelgoed naar de plaatselijke Voedselbank gebracht en daar meegegeven aan mensen die kinderen hebben, zodat zij dit namens Sinterklaas kunnen geven. Ik hoop dat het dan allemaal goed terecht komt bij kinderen die er weer leuk mee gaan spelen.

Kenden jullie deze actie al?

3 opmerkingen:

  1. Ja, hebben ze daar niet van die plastic zakken voor waar je het in kunt doen? Ik vind het een mooi gebaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, dat kende ik nog niet. Goed om te weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb de goedzak bij ons nog niet voorbij zien komen, voorgaande jaren altijd gedoneerd.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)