zondag 21 maart 2021

Vakantie geboekt

 Ondanks dat we vorig jaar een hoop gedoe hebben gehad met ons vakantiegeld terugkrijgen toen de vakantie niet door bleek te gaan, hebben we toch een vakantie geboekt voor dit jaar.  Ergens in augustus vertrekken wij (als de corona-situatie het toelaat, uiteraard!) naar Duitsland. Ik heb er nu al zin in! Maar ik merk tegelijkertijd wel dat ik mezelf er nog niet teveel op probeer te verheugen, vanwege de mogelijkheid dat het niet door kan gaan. 


Waarom dan toch alvast iets geboekt? Omdat ik de prijzen steeds meer omhoog zie gaan. En ik ben bang dat het straks niet meer betaalbaar is voor ons, als we wachten tot er meer zekerheid is. Dus dan maar even wat onzekerheid. En als het niet door kan gaan in de zomer, dan kunnen we er in dit geval altijd nog voor kiezen om het te verzetten naar een later tijdstip. Uiteindelijk zal het toch wel een keertje afgelopen moeten zijn met corona? 


Ik ben wel benieuwd hoe anderen het doen dit jaar. Ik weet dat sommige mensen niet zoveel om vakantie geven, dus die vinden het niet zo erg om niet te gaan. Zelf kijk ik altijd heel erg uit naar even een weekje in een andere omgeving. Wat zijn jullie plannen dit jaar? 

11 opmerkingen:

  1. Revalideren.
    Ik heb mijn been gebroken en loop voor de kerst zeker niet onder krukken.
    Als ik iets zou boeken nu.. een natuurhuisje, contactloos verblijf, boodschappen mee vanaf huis en de natuur in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben net terug van een midweek Epe. We, moeder schoonzus en ik, zaten in een huisje op de Veluwe. Lekker weg in eigen land zonder het gedoe van krijg ik mijn geld wel terug als... Maar we waren heel erg blij met de verandering van omgeving. Vooral mijn schoonzus die de Corona afdeling waar ze werkt al weer zag vollopen. Even niet denken aan de maatregelen die ze moet nemen op haar werk, even geen angst om besmet te worden. Nee gewoon lekker rust.
    PS. Niemand had van tevoren klachten en we waren van tevoren al heel erg voorzichtig geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onze vakantie van vorig jaar is doorgeschoven naar dit jaar.
    Ik hoop dat het gewoon eindelijk eens snel gaat qua vaccinaties.
    We gaan buiten Europa, maar ik heb er wel een hard hoofd in....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We hebben een ander huis gekocht en krijgen in juni de sleutel. De zomervakantie schiet er bij in. Wanneer dit niet was gebeurd dan was het waarschijnlijk een weekje Landal geworden in eigen land.
    We willen volgend jaar graag weer naar Griekenland.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Alvast veel succes met de verhuizing

      Verwijderen
  5. Wij hebben de vakantie van vorig jaar kunnen verplaatsen naar dit jaar. In augustus hopen we naar Zuid-Frankrijk af te reizen. Daar staat een ruime stacaravan op een mooie camping op ons te wachten, een leuk zwembad en het strand. Ook als we niet veel kunnen ondernemen, hopen we gewoon lekker van de zon te kunnen genieten en te ontspannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij vieren vakantie in de tuin. Bos en strand op fietsafstand dus we kunnen gewoon thuis blijven

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)