zondag 25 juli 2021

Corona-dip

 Ik heb even een corona-dipje. Het zijn echt allemaal 1e wereldproblemen en vergeleken met hoe heftig anderen er last van hebben stelt het niks voor, maar toen we vorige week donderdag te horen kregen dat Tobias' kamp niet doorging, was de rek er gewoon écht weer even uit. Zeker toen we een paar dagen later ook nog eens te horen kregen dat onze vakantie naar Duitsland ook niet doorgaat, omdat Tobias niet ingeënt is..... En dat terwijl de cijfers er een paar weken geleden zo goed uitzagen en we ons eindelijk durfden te gaan verheugen op de vakantie. 


Het is maar een vakantie, dat weet ik ook wel. Maar ook van kleine dingen kun je af en toe behoorlijk balen. En het naarste vind ik nog de manier waarop Tobias erop reageert. Hij is inmiddels zo gewend aan elke keer weer dingen die niet doorgaan dat ie er enorm gelaten op reageerde. Haast alsof hij al verwacht dat dingen toch wel weer niet door zullen gaan. 


Uiteindelijk zet ik mijn schouders er wel weer onder, maar deze week lukte dat even niet. 


O ja, wel positief: Tobias heeft veel gelezen.... Hij leest momenteel de serie Warrior cats .... Ik ben erg blij dat we lid zijn van de bieb, want hij racet door de boeken heen! Als ik ze allemaal zou moeten kopen zou ik nu helemaal platzak zijn 😂

6 opmerkingen:

  1. Kinderen hoeven niet te zijn gevaccineerd bij een bezoek aan Duitsland. Wel moeten ze, vanaf 6 jaar, een negatieve test kunnen overleggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is op dit moment inderdaad zo, maar vanaf morgen is het anders: https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer/coronamaatregelen-duitsland

      Verwijderen
  2. Wat vervelend! En herkenbaar, wij konden ook niet naar Duitsland. Uiteindelijk is Tobias’ reactie juist wel weer prima: je doet er niks aan dus dan kun je het maar beter gelaten ondergaan. Uiteindelijk komt er ook echt wel weer iets anders moois op je pad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me je teleurstelling voorstellen. Maar ergens vind ik de reactie van Tobias ook wel weer heel krachtig. Ik lees regelmatig over de Stoïcijnen, en die reageren ook schouderophalend bij tegenvallers. Hij kan in ieder geval goed omgaan met als het anders loopt dan verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben daarom bewust geen vakantie geboekt, maar de Kids 2 pagina's vol laten schrijven met wat ze willen doen. Dat varieert van kamperen in de tuin, tot challenges, tot dagjes uit, tot knutselprojecten en kookavonturen. Voor ieder wat wils en mochten we al niet naar een pretpark oid mogen, dan is er nog steeds een hele waslijst aan bezigheden.

    Vergeet ook niet dat kinderen vaak juist veel beter kunnen relativeren dan volwassenen. Het hoeft dus geen gewenning te zijn, die gelatenheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat lijkt me ook niet leuk om te zien bij je kind, maar ik ga er van uit dat hij ook van de kleine dingen geniet. Volgens mij wil je dat wel in je opvoeding meenemen! Koester dit en ga er wat leuks van maken. Op de hoek van de straat op het grasveldje picknicken is ook al feest! Het komt goed. Al herken ik je gedachten wel hoor. Iedereen mag weleens teleurgesteld zijn en zich daardoor niet prettig voelen. Gewoon het gevoel lekker toelaten. We blijven mensen hé. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)