zaterdag 20 november 2021

Vaker bloggen, minder twitteren

 De afgelopen weken heb ik heel weinig geblogd. Ik was de wondere wereld van Twitter ingezogen. 😳Daardoor ben ik even een tijdje vergeten om te bloggen. Maar daar wil ik graag weer verandering in brengen, want eigenlijk vind ik bloggen veel leuker. 


Waarom ik er dan toch zo in meegezogen werd? Ik denk omdat het een oneindige hoeveelheid informatie is. En mijn hersens zijn altijd wel op zoek naar informatie, gek genoeg. Maar tegelijkertijd kunnen ze die informatie maar moeilijk verwerken. Gister, bijvoorbeeld, met die rellen in "mijn" stad, kon ik maar niet stoppen met nieuws bekijken dat via Twitter werd verspreid. Je kon het via Twitter echt op de minuut volgen. Maar ik merk dan wel aan mezelf dat mijn humeur en gevoelens er heel negatief door worden gekleurd. Dus ondanks dat ik heel graag alles wil weten, is het eigenlijk helemaal niet goed voor mij. 



Daarom heb ik besloten dat ik de hoeveelheid dat ik op Twitter zit drastisch te verminderen. Dit doe ik door de site compleet te blokkeren voor langere tijd en dan bijvoorbeeld eens per 3 dagen te kijken. Dat is ook wel genoeg, eigenlijk. Waarschijnlijk hou ik zeeën van tijd over... En laat ik nou de laatste tijd het gevoel hebben dat ik tijd tekort kom.... Dus dat is een mooie win-win situatie dan. 


Bloggen vind ik dus veel leuker, omdat ik hier in plaats van alleen maar informatie op te zuigen ook dingen kan delen en mijn eigen stukjes kan bijdragen aan de wereld. En de wereld hopelijk een klein stukje mooier kan maken. 💚


Overigens is Twitter niet alleen maar kommer en kwel hoor; dankzij een tweet die ik gister las werd ik er bijvoorbeeld op geattendeerd dat de tickets voor het afscheidsconcert van Kensington in de verkoop waren gegaan, waardoor ik 2 tickets heb kunnen bemachtigen. Ook bepaalde cadeautjes voor Tobias zijn geïnspireerd door mensen op Twitter. Het heeft dus zeker ook wel zijn leuke kanten, maar iets meer doseren is wel beter voor mij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)