dinsdag 31 januari 2023

Dagboek schrijven

 In december liep ik in de boekenwinkel om een cadeautje voor Tobias te kopen toen ik opeens een heel schattig opschrijfboekje tegenkwam met de tekst "wake up, kick ass, repeat" erop. Dit vond ik erg grappig, want ASS is ook de Nederlandse afkorting van Autisme Spectrum Stoornis. Daarnaast vond ik het ook nog eens heel leuke kleuren. Dus ik besloot eigenlijk heel impulsief om hem mee te nemen en in te laten pakken voor onder de kerstboom. 


Pas na het uitpakken met kerst dacht ik: wat ga ik er eigenlijk mee doen? 😅 Maar inmiddels heb ik er wel een fijn doel voor gevonden: ik besloot om naast het bloggen ook weer een dagboek bij te gaan houden. Ik probeer regelmatig even één of twee bladzijdes te schrijven over dingen die me bezighouden. Op die manier kan ik ook bepaalde patronen gaan waarnemen en wellicht makkelijker terughalen hoe ik me op bepaalde momenten voelde. 

Op het moment ben ik bezig met in etappes een Youtube filmpje over grenzen aangeven als autistisch persoon te kijken en dan te reflecteren op wat ik heb geleerd van het filmpje.  Dit vind ik wel erg interessant. Dit onderwerp komt ook naar voren bij mijn coaching en binnenkort bij een cursus die ik ga volgen. Het is dus momenteel wel een thema wat erg speelt, en daarom is het ook fijn om er dingen over op papier te zetten.  En het boekje schrijft heerlijk, echt heel fijn papier. Dus het is zeker geen straf om af en toe even een half uurtje wat neer te pennen. 😁


Het boekje is o.a te koop via Bol trouwens. 



1 opmerking:

  1. Leuk om ook weer een papieren dagboek bij te houden. Tot mijn schande krijg ik zelf al snel schrijfkramp... Mijn vingers zijn typen gewend.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)