woensdag 22 november 2023

Sparen voor een nieuwe bank

4 weken geleden hadden wij het kinderfeestje van Tobias. Het feestje was onvergetelijk maar niet om de redenen die je nu denkt. Onze bank heeft het namelijk niet overleefd. Met 6 drukke kinderen op de bank is er een pootje onder de bank uit gebroken - overigens had dit ook kunnen gebeuren toen ik erop ging zitten want de bank kraakte al een tijdje, dus het was een ongelukje dat al langer op de planning stond, om het zo maar te zeggen. Gelukkig kon Sander het wel provisorisch verhelpen, maar het is wel duidelijk dat onze bank geen jaren meer meegaat. 

Onze zoektocht naar een nieuwe bank heeft gelukkig niet lang geduurd. We vonden al snel een petrol-kleurige bank naar onze smaak bij seats and sofas. Het is een bank met extra opbergruimte en een logeerbed erin. We moeten nog wel eventjes sparen voordat we hem gaan bestellen. Nog 1.200 om precies te zijn. We konden het ook op afbetaling doen, maar in mijn ogen is dat toch een lening die je dan aangaat en dat wilde ik liever niet. 

We proberen nu dus wat minder geld uit te geven aan onnodige dingen en ik zet al mijn inkomsten van het surveilleren opzij om de bank snel bij elkaar gespaard te hebben. Sparen met een doel gaat toch makkelijker dan 'gewoon' sparen. Merken jullie dat ook?

4 opmerkingen:

  1. Seats en Sofa’s staat niet bekend om kwaliteits meubelen!
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou vooral even de reviews online lezen over S&S. Zowel over de klantenservice als kwaliteit van de banken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja sparen met een doel werkt super. 'Terugsparen' achteraf heeft bij mij nog nooit gewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo, ik zou je toch aanraden om even wat te googlen: Seats & Sofas heeft een héél slechte naam. Er is bijvoorbeeld een Facebookgroep 'Seats en Sofas klachten'.
    Misschien toch even verder kijken of je ergens anders een leuke vindt ;-) Bij Ikea misschien?

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)