maandag 5 augustus 2024

Waar is iedereen? Het is overal uitgestorven!

De laatste tijd valt het me op: het is overal zo ontzettend rustig. Waar zijn al die mensen gebleven? Of ik nu door de straten loop, met het openbaar vervoer reis, in de winkels ben of zelfs mijn blog bijwerk, het voelt alsof iedereen verdwenen is. Wat is er aan de hand?

Elke keer als ik de deur uitga, merk ik het meteen. Op straat is het doodstil. Waar ik vroeger altijd wel iemand tegenkwam die de hond uitliet of een rondje jogde, zie ik nu nauwelijks iemand tijdens mijn dagelijkse rondje wandelen. Het is alsof de stad helemaal uitgestorven is!

Ook in het openbaar vervoer is het opvallend stil. Bussen en treinen die normaal gesproken volgepakt zijn met mensen, rijden nu vaak half leeg rond. Geen gedrang bij de deuren, geen rijen mensen die proberen in te stappen. Het is bijna vreemd om te zien hoe rustig het is geworden. Maar ik moet bekennen: ergens is het ook wel lekker. Dus hier hoor je me zeker niet over klagen!

Zelfs in de winkels is het stil. Waar er normaal altijd mensen voor je voeten lopen en midden in het gangpad stil blijven staan, zijn de supermarkten nu bijna leeg. Geen drukte meer bij de kassa's, geen mensen die langs je heen schieten met hun winkelwagentjes. Het voelt echt vreemd aan... maar stiekem ook wel lekker hoor!

Deze stilte heeft nu zelfs ook mijn blog bereikt. De gebruikelijke reacties en bezoekersaantallen zijn sterk afgenomen. Waar ik vroeger dagelijks interactie had met mijn lezers en mijn statistieken altijd in beweging waren, is het nu opvallend stil. Het lijkt wel alsof iedereen plotseling verdwenen is uit mijn online wereldje.

Dus, waar is iedereen? Het lijkt erop dat de vakantieperiode de boosdoener is. Veel mensen zijn waarschijnlijk op vakantie, genieten van hun vrije tijd en zijn even weg van hun gebruikelijke routines. Ze brengen tijd door met familie en vrienden, ontdekken nieuwe plekken, en nemen even afstand van het dagelijks leven – inclusief mijn blog!

Ik heb zelfs even overwogen om dan tijdelijk te stoppen met bloggen, want als het niet wordt gelezen, is het dan nog wel nuttig? Maar ik merk dat het voor mezelf toch wel prettig is om de routine erin te houden, dus ik blijf proberen om wekelijks 2 tot 3 blogposts te schrijven.

Merken jullie ook dat het rustig is op diverse plekken? 

4 opmerkingen:

  1. Zeker merk ik dat.
    Maar blijf vooral schrijven want vind het ook in deze periode ( of mss juist wel nu) erg leuk om mee te lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees je graag en doe dat via de bloglijst van zuinigaan. 2e week van de vakantie staat daar als je laatste blog. Je nieuwere blogs komen er op een of andere manier dus helaas niet meer in. Misschien heeft dat ook met de stilte op je blog te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je staat in mijn lijstje favorieten. Als ik je nu aaklik krijg ik Zuinig aan met jouw verhaal van vandaag maar kan ik niet reageren. Heb hier ook geen verstand van.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)