woensdag 11 september 2024

Afvalupdate 18

 Resultaat

De eerste week was ik 1 kilo kwijt. Een mooi begin na de zomervakantie. 
De tweede week zat deze kilo er weer bij.

Effectief dus niet afgevallen.


Eten

Qua eten heb ik goed opgelet, maar geen calorieën geteld. Ik heb er eigenlijk na ruim een half jaar calorieën tellen wel vertrouwen in dat ik ongeveer weet wat ik wel en niet kan eten. Mocht ik opeens niet meer afvallen dan kan ik altijd opnieuw beginnen met tellen, maar aangezien het best veel werk is kijk ik nu een tijdje hoe het gaat als ik het loslaat. - dit was de eerste week

De tweede week maakte ik teveel uitzonderingen met extra tussendoortjes en zoetigheid. Toch weer beter gaan opletten dus!

Bewegen 

De eerste week liep ik 7.166 stappen per week.
De tweede week 7.771 gemiddeld. En heb ook een fietstocht van 25 kilometer gemaakt in deze week. 

Zoals te zien is het gemiddelde aantal stappen al wat hoger dan 6.000 per dag. Het gaat erg goed met de hielspoor, hopelijk blijft dat ook zo als ik straks weer gewone schoenen moet gaan dragen in plaats van mijn geliefde Birkenstocks . 

Stress

Qua stress was er wel aardig wat stress deze weken. We struggelen nog steeds met de gezondheid van onze beide vaders. Het houdt niet over, maar ik wil hier verder niet te diep op ingaan ivm privacy. 

3 opmerkingen:

  1. Ja Daantje, dat afvallen kan een lange weg zijn en soms zit het mee en soms tegen. In dit geval zou ik niet treuren, je zit af en toe even op een bepaald gewicht en dat gaat alleen maar omlaag wanneer je jezelf uithongert of afbeult in de sportschool. Doe je het door matiger en gezonder te eten dan duurt het lang en staat het soms even stil. Maar dat is nog steeds de beste manier: verandering van leeftijd door gezonder te eten en actiever te worden. Komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt. Daar ben ik ook zeker wel van overtuigd dat het uiteindelijk wel goedkomt. Het mag ook even duren, het is er ook niet in een paar maanden aangekomen tenslotte :)

      Verwijderen
  2. Weliswaar lees en hoor je het tegenwoordig heel vaak… maar ik heb zo’n hekel aan het woord ‘struggelen’.. Om te beginnen is het geen Nederlands (maar verbasterd Engels), bovendien hebben we prima opties in het Nederlands: worstelen, stoeien of het houdt ons/mij erg bezig. Taal vervuiling - al dat halve Engels - zou mijn oma hebben gezegd ;)

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)