zaterdag 15 oktober 2011

opgeruimd is netjes...

Gister en vandaag zijn we bezig geweest met het helpen bij de verhuizing van mijn opa en oma. Ze gingen van een maisonette-woning naar een appartement. Het was daardoor dus nodig om een hoop spulletjes weg te doen. Mijn opa is nogal een verzamelaar en vond het erg lastig om dingen weg te doen, maar uiteindelijk is het tóch gelukt om hem zo ver te krijgen.

Omdat ik net op mezelf ben gegaan kreeg ik de afgelopen weken veel spulletjes van hen aangeboden. In het begin vond ik het erg lastig om nee te zeggen, maar ik word er wel steeds beter in. Maar tegelijkertijd wordt ik ook beter in het bedenken van een tweede leven voor dingen. Zo gebruiken wij een rekje dat uit een oude koelkast komt als kruidenrekje. En een rekje voor mokken zullen we gaan verven en daarna gebruiken als kapstokje.

Van het verhuizen bij mij opa en oma heb ik wel wat geleerd. Namelijk dat je veel spullen om je heen kan verzamelen als je het lastig vindt om dingen weg te gooien. Daarom ben ik vanmiddag gelijk begonnen om wat spulletjes op te ruimen en weg te gooien. Want als je regelmatig dingen weggooit, dan komt je huis nooit te vol te staan.

3 opmerkingen:

  1. Wat handig, dat kruidenrekje! Ziet er meteen heel netjes uit. Ik kwam via de blog van Jolanda van een Beetje Groener bij jullie terecht. Erg leuke blog! Ik ga jullie zeker volgen.
    Groetjes,

    eco-mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed zeg! Ongemerkt kan er echt heel veel je huis binnensluipen. En dan heb je natuurlijk ook nog de dingen die je bewust in huis haalt! Ik ga tegenwoordig ook steeds vaker door het huis heen om dingen te verzamelen voor de kliko/kringloop/andere mensen en na verloop van tijd ga je het verschil echt merken. Heel fijn, want het geeft je echt meer lucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Daantje, leuke blog weer en inderdaad ik heb zoveel rommel in huis en kelder.
    Te bedenken dat ik al vanaf mijn 17e p mezelf woon en mijn eerste kind op mijn 20e geboren werd.
    Ik moeilijk dingen kan weggooien en dus een verzamelaar ben van on-nutige zaken maar zo dierbaar omdat ik het gehad hebt of de kinderen het gemaakt hebben. Elk jaar ruim ik wel mijn keukenkastjes op dat scheelt alweer..

    Koop en hergebruik altijd nuttig dat doe ik met inpakpapier :)

    Hans heeft een verzameling schroefjes en spijkers die echt nog wel eens nuttig van pas komen haha ooit....

    grtjes van Marjoleintje

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)