vrijdag 24 februari 2012

nieuwe douche-gadget

Vorige week heb ik van Sander een nieuwe douchekop gekregen. Een heel romantisch valentijnscadeautje * kuch kuch *. Maar toch ook wel weer heel erg leuk en het past ook wel bij ons. Deze douchekop heeft namelijk een grappigheidje: door middel van de stroming van het water wekt hij energie op. En met die energie geeft ie dan weer licht, waardoor je tijdens het douchen geen licht aan hoeft te doen. Hij geeft zelfs drie kleuren licht: groen als ie koud is, blauw als de tempratuur comfortabel is, rood voor erg heet en knipperend rood voor gevaarlijk heet. Voor ons niet echt een heel handige toevoeging, maar ik kan me voorstellen dat dit voor ouders met jonge kinderen wel handig is...

Ik heb ook even een kleine berekening gemaakt. Stel dat Sander en ik beide elke dag 10 minuten onder de douche staan. Dan is dat dus 20 x 365 = 7300 minuten per jaar. Oftewel: 121 uur per jaar. Onze spaarlamp in de douche verbruikt 20 watt uur. Dus bij 100 uur douchen verbruikt ie 2 kwh. We besparen dan dus net iets meer dan 2 kwh per jaar. Deze douchekop zullen we dus niet snel terugverdienen...

Maar ach, het is een leuke gadget en de straal van deze douchekop is een stuk fijner dan die van de woningbouwvereniging. Dus ik ben allang blij ;)

Ik kon hem trouwens niet zo snel bij een online webshop vinden, maar ik weet wel dat ie regelmatig op van die 'deal-sites' staat. Sander heeft de onze bij GoldenDeals weggehaald voor 10 euro, maar kwam hem vorige week op een andere aanbiedingssite tegen voor 100 euro!!... Dus misschien de moeite waard om dat in elk geval wel in de gaten te houden.

3 opmerkingen:

  1. Wat grappig zeg! En uiteindelijk scheelt het dan toch weer + het is een leuke manier om eens een gesprek te beginnen over water besparen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien verdien je de douchekop alleen er niet zo snel mee terug, maar elke kleine aanpassing levert weer iets op. Uiteindelijk toch vaak een boel geld bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer nou, dat het groene en blauwe licht, in tegenstelling tot het rode, niet heul romantisch is,

    Maar idd een leuke gadget
    groet

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)