zondag 22 april 2012

belangrijke les uit psychologeld

Een paar weekjes geleden heb ik een stukje geschreven over het boek Psychologeld. Hierin schreef ik al dat ik het een interessant boek vind en dat ik het zeker kon toepassen op mijn leven.

Nu blijkt inderdaad dat ik er flink wat profijt van heb. Vooral van de tip dat je moet leren om met verlies om te gaan. Veel mensen vinden het zó erg om een investering te verliezen dat ze geld blíjven pompen in een verliesgevend project; alles om maar te kunnen blijven ontkennen dat die eerste investering zonde was.

Nu zit ik in een soortgelijke situatie.Onze bovenburen zijn verschrikkelijk de laatste tijd; ze maken zóveel lawaai! (Op dit moment kan ik er bijvoorbeeld gewoon niet van slapen!) Eerst dachten we: verhuizen is zonde, want we hebben zoveel geinvesteerd in dit huis! We dachten bij onszelf: laten we nóg meer investeren in een goede geluidsisolatie. Maar daar kwamen we toch weer een beetje van terug; je moet tenslotte weten wanneer je stopt met het investeren en je verlies moet gaan dragen!

Dus hebben Sander en ik besloten om toch maar te gaan kijken naar de mogelijkheden om een woning te gaan kopen. We zijn doodsbang; het is nogal een stap! Maar tegelijkertijd is het wél de verstandigste stap om te zetten, denken we.

Sander kijkt al helemaal uit naar het aanschaffen van zonnepanelen ;) En ik kijk uit naar het hebben van een huis waar de buren niet boven mijn huis rondstampen...

7 opmerkingen:

  1. Oh heerlijk, je eigen optrekje. Er is een boel leuks te koop voor niet al te veel geld. Althans, hier in de buurt.

    Wel heel erg balen van je buren hoor. Niet zo hinderlijk als geluid van je buren de hele nacht door....

    Hoe is het op je nieuwe werk?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je het kan rondkrijgen, is het eigenlijk nu, als koper zijnde, een mooie tijd om te kopen. Want de huizenprijzen zijn relatief laag nu. De kans dat er over een aantal jaren een meerwaarde ontstaat is dus nu groter dan een paar jaar geleden. Zeker met de mooie plannen die jullie hebben (met zonnepanelen enzo)
    En als dat ook nog betekend dat je geen last meer heb van nare bovenburen, is dat helemaal mooi meegenomen.
    Wij hebben een benedenbuurvrouw die soms erg enthousiast de muziek aanzet. Gelukkig nog binnen mijn grenzen, maar ik let er wel op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt op ons huis wel kopen als je in Alkmaar wilt wonen :-)
    Nee geintje maarre.. misschien heb ik die blog gemist maar hoe zit het met je buren aanspreken op de herrie??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hebben we meerdere keren gedaan. Zelfs de buurmen gevraagd om bij ons te komen luisteren, maar hij reageert ontzettend onredelijk :(

      Verwijderen
  4. Wij zijn ook verhuisd uit ons vorige huis, omdat we gek werden van de buren aan beide zijden. En dat was ook nog eens een koophuis. Nu wonen we heerlijk, 't is hier rustig maar niet te rustig en prachtig. Succes met de zoektocht en de beslissingen.

    Groet Kopka

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Neighbours, everybody needs good neighbours lalalala. Van sommige mensen word je zoooooo moe ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heb zelf criminele bovenburen gehad [drugsdealers],er zou een website voor moeten bestaan die buren raten zoveel mogelijk anoniem dan zoals ook bij restaurants gebeurt. Woon nu gelukkig naar mijn zin, maar vond het heel naar om gedwongen te verhuizen, mijn huis was leuk enz. en toch wil je weg omdat anderen het verpesten en niemand durft wat te zeggen. Politie en woningbouwvereniging voerden ook niets uit. Dus eigenlijk ben je gewoon vogelvrij en liep ik zelf ook nog gevaar!! Maar dat is nu gelukkig verleden tijd, maar het blijft zeer doen, althans op dit moment nog.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)