dinsdag 16 september 2014

Een klein stukje visstick zonder korstje, zei ik!!! ;)

Gisteren was een hectische dag. De laatste dag dat er in de badkamer werd gewerkt. Ok, er moeten nog wel wat kleine dingetjes gaan gebeuren, maar het grootste gedeelte is nu klaar. Maar dat had wel wat voeten in de aarde.

Bij het klusbedrijf dat wij hadden ingeschakeld werken vooral Polen en dat is soms wel heel lastig communiceren. De stukadoor die er gisteren was spreekt bijvoorbeeld totaal geen Nederlands en maar 5 woorden Engels. Dus ja, probeer dan maar eens dingen uitgelegd te krijgen... ;)

Om half 2 kwam ik erachter dat hij het gat van de ventilatie had opengelaten. Ik wist niet of dit de bedoeling was, dus ik belde maar even naar de aannemer, die weer belde met de Poolse onder-aannemer, die weer belde met de stukadoor. Die vervolgens druk bezig ging met het gat dicht-stuken.

Vervolgens om half 5 belt de aannemer. "Ik heb gezegd dat hij het gat moet dichtmaken met een gipsplaatje, zodat we het vanderweek goed dicht kunnen maken met een speciaal systeem waardoor je er nog bij kunt mocht het nodig zijn..." Ehmz.... Dat was dus niet wat de stukadoor aan het doen was.

Dus belde de aannemer de Poolse onder-aannemer en die belde weer naar de stukadoor, die vervolgens het gat weer heeft opengemaakt. Arme man, hij was echt helemaal doodop!

Ik heb niks gedaan zelf, maar toch was ik zelf ook erg moe aan het einde van de dag. Dus ik was blij dat Sander even Tobias eten heeft gegeven. Op het menu stond een klein stukje visstick zonder korstje, maar dat vreet-monstertje heeft gewoon 3 hele vissticks mét korst gegeten!!


Vandaag even een rustig dagje. Ik moet de verbouwing even laten bezinken. Zit nu nog in mijn badjas op de bank en ik zal vandaag denk ik niet veel bijzonders gaan doen. Vanaf morgen ga ik echt beginnen met het hele huis van onder tot boven schoonmaken, maar nu wil ik gewoon even bijkomen van drie weken met vreemde mensen in huis. Even genieten van de stilte .... Shoot! Tobias begint te huilen.

Ach, jullie begrijpen wel wat ik bedoel toch? ;)

11 opmerkingen:

  1. Zo'n verbouwing gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Niet voor niets schreef Saskia Noort er een heel boek over!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig, ik heb altijd gedacht dat dit boek over plastische chirurgie ging!! Misschien toch maar eens lezen dan :)

      Verwijderen
  2. Haha, mijn dochter van net twaalf maanden eet ook al alles met de pot mee. Lust ook alles. Heb ik met de oudste ook gedaan en we hebben nu niks geen gezeur aan tafel. Het enige waar ze zich voor griezelt zijn doperwten. Gewoon lekker alles geven met korstjes hoor als hij zich niet makkelijk verslikt. Het is voor de spraak ook goed om kinderen goed te laten eten en moeite te laten doen voordat het moet slikken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. tja t zegt niets. zoontje heeft altijd al vers fruit geweigerd, behalve gepureerd. hij zou t liefst nu nog potjes fruit eten.. hij is al 2.. :p dochter is ook niet gek op fruit (ik juist wel!) ben blij dat ze appel lust.. want er moet verplicht fruit (of komkommer/paprika enz) mee naar school ;). qua avondeten lust zoontje wel veel, heeft alleen net een periode gehad van echt weigeren. tja jammer dan. hij werd niet wakker van de honger dus kwam niets tekort. dochter eet weinig maar ze eet iig bijna alles. ze mag zelf op scheppen. evt groente bepalen wij als ze het zelf niet pakt. en onder "dwang" (in opdracht van ons) eet ze het wel. terwijl zoontje met alles gaat gooien als hij echt niet wil. tja dan ookg een vlees (vind hij erg lekker) en maar wel gewoon toetje.. vult nog een beetje... 2 verschillende karaktertjes :p beide gewoon altijd alles gekregen als baby, maar hele verschillende eters...

      Verwijderen
  3. Ben helemaal voor met de pot mee eten. MAAR, als je kind koemelkallergie heeft brengen andere ( lees heel veel) voedingsmiddelen ook risico's met zich mee. Mijn zoon heeft het ook, , mijn dochter had het ook. Wij worden/werden bij beide begeleid door een diëtist. Dat kost je geen geld, alleen drie keer per jaar een half uurtje van je tijd. En natuurlijk alles vers bereiden. Wat niet wil zeggen dat je geen gemak kunt hebben, ik Vries gewoon in. Maar bewerkte voedingsmiddelen als visstick komen niet in hun mondje hier in huis, totdat ze de challenge goed hebben doorstaan. Pas dan is het grootste gevaar op meerdere voedselallergie geweken. Worden jullie niet begeleid? Lees wel meer dat je iets geeft dat onze man niet mag hebben, voorlopig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bah, ik zit al de hele middag met een nare knoop in mijn buik door jouw berichtje. Je zal het vast niet zo bedoelen, maar het komt op mij heel erg over dat je het idee hebt dat wij er maar met de pet naar gooien en onverantwoorde risico's nemen met de voeding van Tobias.

      We hebben begeleiding van een kinderdiëtiste. Daarnaast is mijn zus ook diëtiste, dus die kijkt ook met ons mee.

      Tijdens het eerste gesprek met de diëtiste is er uiteraard een uitgebreide anamnese gedaan en op basis daarvan hebben we het advies gekregen om koemelk en soja voorlopig te laten staan. Dit dus op basis van familie-geschiedenis en de klachten (alleen eczeem). Dus nee, ik neem géén risico's met mijn kind, ik volg gewoon het advies van de diëtiste op.

      En verder gaat het echt super met Tobias, hij heeft bijna geen last meer van eczeem en heeft verder ook geen andere klachten. Dus blijkbaar doen we toch wel iets goed?!

      Verwijderen
    2. Als Tobias er zo bijzit als hollands welvaren, doen jullie het goed.
      Die onzekerheid als beginnend ouders is killing, maar wees ook rustig trots op jezelf. Dat mag hoor! (zolang je niet alleen-maar trots bent, en dat is wel OK bij jullie)
      Trotse ouders zijn zelfs goed voor een kind, die positieve sfeer werkt op allerlei zaken positief door. Genieten van dat het goed met Tobias gaat, dus. Dat heb je hier zelf verdiend.
      (en je kijkt toch naar hoe hij reageert op dit ene korstje? Verder neits aan de hand)

      Verwijderen
    3. Was ook helemaal geen aanval! Het verbaasde me gewoon. Blijkbaar krijgen jullie dan andere adviezen dan wij. (Voorbeeld: onze man mag nog geen tomaat en er is tot nu toe geen enkel potje (buiten die van vier maanden) wat hij mag hebben. )Dat geloof ik meteen, ook tussen consultatiebureaus zit vaak veel verschil in adviezen ed.
      Bedoelde het echt niet lelijk hoor, weet zelf heel goed hoe het is om be/ veroordeeld te worden als ouder omdat je andere keuzes maakt dan de hoofdstroom.

      Verwijderen
    4. Nee, daarom zei ik al: je zal het vast niet zo bedoelen ;) (Sorry, ben erg prikkelbaar door de verbouwing merk ik!!)

      We hebben wel een opbouwschema gevolgd qua groentes en fruit hoor :) Tomaat mocht ie vanaf 8 maanden (uit mijn hoofd gezegd). Maar ook bijvoorbeeld appel moesten we opbouwen. Eerst een keer gekookt geven, kijken of er geen reactie kwam en dan opbouwen naar gewoon appel.

      Maar al snel bleek dat hij verder nergens op reageerde. Behalve dan op soja, daar krijgt hij ook eczeem van. En zelf zijn we erachter gekomen dat hij van een bepaald E-nummer dat in sommige margarines zit ook uitslag krijgt.

      We krijgen weinig actieve begeleiding van de dietiste, maar kunnen wel altijd terecht als er wat is. Maar gelukkig gaat het gewoon hartstikke goed met het ventje. Daarnaast kunnen we ook altijd vragen stellen aan mijn zusje. Die wist me bijvoorbeeld te vertellen dat weipoeder ook melk is.... Handig om zulke dingen te weten :)

      Hopelijk groeien onze beide mannetjes er snel overheen!

      Verwijderen
  4. Echt, ik had altijd een kind dat alles at. Nu is hij 11 en.zegt 9 van 10 keer: he nee, vies. Hij eet het wel, want daar heeft hij geen keus in. Maar het is nogal irritant.
    Dochterlief doet het dus helaas wel na. En als die besluit niet te eten, eet ze ook.niet

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)