vrijdag 19 september 2014

Tobias verkouden

Arm mannetje. Vorige week was hij al verkouden, maar het leek sinds dinsdag-avond wel aardig over. Maar vannacht is de verkoudheid weer keihard teruggekeerd. We hebben dus allemaal maar weinig geslapen vannacht; vanaf 2 uur was Tobias niet meer in slaap te krijgen, zelfs niet met een nachtelijke boswandeling. Uiteindelijk is Sander met hem opgebleven en heb ik nog 2 uurtjes slaap gepakt. Niet ideaal, maar het was niet anders. Vannacht ben ik aan de beurt, als het weer nodig is.

Ik heb vandaag maar zo'n neuspompje en Luuf gekocht. Dit schijnt goed te werken bij verkoudheid bij baby's. Ik heb het net opgesmeerd en Tobias ligt nu in elk geval te slapen. Ik ben benieuwd voor hoe lang...

Zelf ben ik ook niet lekker. Sinds de bevalling heb ik elke maand weer enorme last van mijn eisprong en vandaag was het dus weer zo ver. Helaas ben ik een van de vrouwen die de pech heeft om meerdere dagen last te hebben van mijn eisprong. Schijnt niet vaak voor te komen, maargoed. Het is echt heel pijnlijk. Ik heb dan echt het gevoel alsof mijn hele bekkenbodem verkrampt is en alsof mijn ingewanden eruit komen zetten als ik naar het toilet ga. In het begin was dat behoorlijk beangstigend, maar nu weet ik tenminste wat het is en dat maakt het niet minder pijnlijk, maar in elk geval wel wat minder eng.

Maar gelukkig heb ik sinds vorige maand iets ontdekt dat helpt tegen ovulatiepijn: Aleve Feminax! Een tabletje per maand is voldoende, want ik gebruik het alleen op het moment dat de pijn echt té erg is en dat is vaak maar één dagje. Daarna gaat het dan wel weer. Echt een uitkomst! Ik ben normaal helemaal niet zo van de pijnstillers, maar jeetje...

Hebben jullie ook wel eens last van je eisprong en is dat dan ook zo heftig of valt het mee??

5 opmerkingen:

  1. Sinds de bevalling van jongste kan ik ook exact zeggen wanneer mijn eisprong is - en ja, die pijnstiller doet wonderen - dus je bent alvast niet de enige ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nog een tip voor Tobias: zet zijn hoofdeinde wat omhoog door bv een boek onder de poten van het bed of een kussen onder zijn matras. Dat maakt het ademen wat makkelijker en haalt ook de druk wat van de oortjes, kan ook zijn dat hij daar nu wat last van heeft, hoeft het nog geen oorontsteking te zijn.
    Beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Andere 'natuurlijke tip bij verkoudheid : leg een versnipperde ajuin op het nachtkastje van je zoontje. De aromatische geur van de ajuin maakt de slijmen los zodat ze makkelijker kunnen opgehoest worden.liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb altijd mijn eisprong kunnen voelen en ergens tegen de dertig begon dit steeds pijnlijker te worden. Net als jij had ik zo'n drie dagen fikse pijn. Kon bijna niet eens zitten.
    Ik kreeg ook meer problemen met mijn cyclus want ik had een cyclus van 21 dagen waarvan ik er 11 ongesteld was.
    Ik wilde liever niet aan de pil en heb eerst geprobeerd via natuurlijke wijze ( natuurgenezer en klassiek homeopaat) de boel weer op orde te krijgen. Fysiek was het te zwaar zo.
    Helaas lukte dat niet en mijn huisarts adviseerde toch de pil te nemen. Ik gebruik nu al jaren een heel lichte pil en dat bevalt me goed. Ik merk dat ik wat in de overgang kom en dat ik weer eisprongpijn krijg. Wel veel lichter gelukkig. Voorlopig blijf ik de pil gebruiken. Ik ben even overgestapt op een iets zwaardere pil ( een gewone), maar daar voelde ik me niet lekker bij. Mijn stemming werd vlak en ik zwol op. In twee weken had ik er een cupmaat bij wat niet de bedoeling was. Dus daarna weer op de 'oude' pil verder gegaan.

    Tegen de pijn kun je waarschijnlijk ook ibuprofen nemen omdat dat ontkrampend werkt en het is een stuk voordeliger.
    Destijds had ik ibuprofen nog niet ontdekt. Paracetamol is voor mij niet sterk genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En beterschap met Tobias. Melkproducten en suiker zoveel mogelijk weglaten wil ook goed helpen bij verkoudheid.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)