maandag 30 maart 2015

(Financiële) doelen van Maart: de eindstand

Begin Maart maakte ik doelen waar ik deze maand aan wilde werken. Morgen is het einde van de maand, maar ik wil nu alvast iets vertellen over hoe het is gelopen met de doelen die ik mezelf had gesteld...

Een groot gedeelte van de maand zat ik niet lekker in mijn vel. Ik had deze maand heel erg last van PMS, maar nadat deze periode over was bleef ik hangen in de negativiteit en leek ik er niet meer uit te komen. Daarom heb ik in overleg met de arts besloten om toch medicatie tegen de PMS te gaan slikken. Dit zou binnen een paar weken moeten helpen, maar ik moet zeggen: ik heb na een paar dagen slikken al het gevoel dat de ergste donderwolk uit mijn hoofd begint te trekken. Maar dat kan ook komen omdat we weer wat beter slapen. De tijd zal het leren; er komt vanzelf een nieuwe ongesteldheid en dan merk ik wel of ik het met minder kleerscheuren doorkom!

Door die donderwolk is het allemaal niet "je van het" gegaan deze maand. Maargoed:

  • Niks eten op het station is goed gegaan. We kwamen dit weekend wel in de verleiding maar hebben toen besloten om het station te verlaten en ergens in het centrum iets te gaan drinken. Eigenlijk veel gezelliger dan drinken uit zo'n plastic of papieren bekertje!
  • De slaapkamer opruimen is ook goed gegaan, maar ik heb de spulletjes die ik heb gevonden nog niet op Marktplaats gezet. Dat komt nog.
  • Een extra aflossing doen van €350: dit is goed gegaan. We hebben al op 3 maart de extra aflossing gedaan. 
  • Aandacht besteden aan minder op de laptop zitten is dus totaal niet goed gegaan. Ik heb juist veel meer op de laptop gezeten dan de vorige maanden. Toch ga ik er in April weer voor!
  • Goed voorbereid naar Barcelona. We hebben een identiteitsbewijs voor Tobias aangevraagd (zie foto) En we hebben een stadsgids gekocht bij de ANWB.
  • De boodschappen challenge voor Positief Besparen: we hebben deze maand alleen seizoensgroentes gegeten. Maar het was wel erg pittig en heeft ons eigenlijk niet eens een besparing opgeleverd, helaas :( 

Hoe was Maart voor jullie? :)

9 opmerkingen:

  1. Seizoensgroente zijn vaak niet goedkoper meer in de supermarkt :-(
    Ik merk het nog wel op de markt. Maar in de zomer zijn de prijsverschillen echt aanzienlijk, dus haal ik echt alles op.de markt. Voor hetzelfde bedrag als altijd heb ik dan veel meer fruit en groenten invriezen of inmaken doe ik ook nog wel)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. lottebees, ik vind net dat de groenten en fruit hier op de markt altijd een pak duurder zijn of in de supermarkt. Naast de hogere prijs, vind ik het ook een nadeel dat je op de markt niet zelf je groenten kan nemen en uitkiezen : je vraagt een kilo appelen en de marktkramer geeft je een kilo (waar soms wel nogal rijpe exemplaren tussenzitten).
      Ik ben in elk geval geen voorstander van het kopen van groenten en fruit op de markt omwille van de veel hogere prijs of in de supermarkt. liesbet

      Verwijderen
    2. Hier kan dat dus wel. Je loopt zelf langs alle producten en pakt wat je nodig hebt, dan ga je naar de kassa om te betalen. We hebben hier 3.groentekramen op de markt, maar er is er maar 1 inderdaad goedkoper.

      Verwijderen
  2. Jammer dat het niet heel erg goed ging, toch zitten er ook doelen bij die wel goed gingen, dus je hebt ze niet voor niks bedacht... En volgende maand beter, toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In april (namen van maanden zonder hoofdletter ;)) weer een nieuwe ronde nieuwe kansen. Volgens mij staan jullie nu niet in de rode cijfers. De challenges die je je oplegt zijn een uitdaging voor jezelf, toch? Zit er dan maar niet te erg over in als ze niet lukken, zie het als een aansporing voor een volgende maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het erg knap dat je weer niets op het station hebt gekocht. Dat levert toch een flinke besparing op. En de rest? Je kunt niet alles en overal tegelijk zijn en aan meedoen. Misschien teveel doelen geweest? Fijn dat jullie weer hebben afgelost. Door de week is de laptop mijn sociale wereld zeg maar, dus lees 's morgens de blogs die ik leuk vind.
    Dikke pluim voor alles wat wel goed ging.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Buiten station eten is dan wel veel gezelliger de kosten blijven toch? Ik dacht dat het erom ging niets extra's daaraan uit te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tip: koop de kaartjes voor Barcelona (bijv Sagrada en Parc Guell) vooraf, dit scheelt veel in de rij staan en werkt prima. Wij zijn nl afgelopen nacht terug gekomen en hebben veel tijdwinst gehad :-)

    groetjes

    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zoals bijna altijd weer buiten het maandbudget. niet perse de boodschappen, maar meer de overige dingen.. wat gewinkeld.. kids hebben weer nieuwe zomerkleding nodig, sprokkel dat altijd langzaam bij elkaar (wel opletten dat ik hierdoor niet veel te veel koop en wel setjes kan maken, aangezien ik boven en onderkleding vaak los van elkaar koop, goedkope winkels verkokpen geen setjes of geen leuke, maar mn kids hebben ook beide onder en boven een andere maat :p) dochter past nog veel van vorig jaar overigen, dus die hoeft niet zo veel. zoontje wel een nieuwe maat.. en zelf ook wat dingen nodig, gaat altijd door.. hou ondertussen ook de regiogroep in de gaten, maar vaak net niet mijn smaak (trek het ze dan toch niet aan) of superleuk maar niet de juiste maat :p
    man nieuwe dartpijlen (de vorige zijn minstens 10 jr oud, dus dan mag t wel een x toch), blijdorp abonnement weer betaald (gepland dus niet erg), met dochter naar de kapper geweest, we zijn met zn allen naar de pannekoekenboot geweest, super maar erg duur helaas, wel daarvoor ook heerlijk in t park gewandeld naast de euromast! echt genoten! normaal klaagt dochter dat ze moe is en niet zelf wil lopen. (zoontje van 2 houdt t beter vol dan dochter van 5...) maar t ging super! ook zij heeft zich vermaakt! en voor dochter weer 2 maanden zwemles betaald, 84 euro.. (maar 8x, dus niet eens precies 2 maanden) :p ales bij elkaar komt ruim boven de 200 euro die ik per maand voor "overigen" heb (blijdorp los daarvan natuurlijk, die was 190 euro..dat komt gewoon van de spaarrekening)

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)