woensdag 4 maart 2015

Onverwachtse meevaller

Ik win misschien geen prijzen, maar we hebben wel regelmatig (onverwachte) meevallers. Gisteren nog. We gingen de belastingaangifte doen en zagen bij de spaarsaldi van Sander een bedragje staan dat we niet herkenden, namelijk bij de Frieslandbank.

We hebben direct contact opgenomen met de Rabobank, die tegenwoordig alles van de Frieslandbank heeft overgenomen, en die gaan nu voor ons uitzoeken waar het geld is gebleven, maar in elk geval hebben we dus nog recht op €99 waarvan we niet op de hoogte waren. Waarschijnlijk een spaarrekening die Sanders moeder ooit heeft geopend en daarna weer is vergeten ;)

Maargoed, dat geld wordt straks dus verdeeld over de verschillende potjes :) Op naar fase 3 ;)

6 opmerkingen:

  1. Dat soort mazzeltjes wil ik ook wel! Maar helaas bij ons geen verstopte spaarrekeningen oid. Altijd leuk, zo'n vergeten bedragje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, leuk is dat hè? Doet mij denken aan de periode dat ik met de stamboom van de familie bezig was voor een project op school en tijdens mijn onderzoek op internet achter een grootboekinschrijving kwam die uitbetaald zou worden aan eventuele erfgenamen mits die zich op tijd zouden melden. Puur toeval dus dat ik het net (nog iets van 14 dagen te gaan) toen ontdekte. Het bleek een inschrijving te zijn van mijn overgrootvader. Die is relatief jong overleden, mijn grootvader was toen pas 9 jaar. Mogelijk zijn daardoor sommige administratieve en financiële zaken uit het oog verloren, want niemand in de familie wist iets van de grootboekinschrijving. Mijn vader en zijn broers en zus waren de oudste nog levende erfgenamen maar die hebben allemaal zonder enig bewaar afstand gegaan van hun recht. Samen met mijn vader heb ik alles geregeld (moest je speciaal voor naar Den Haag en vanuit het oosten van het land is dat een heel wat). Vervolgens kregen we veel meer geld uitgekeerd dan we dachten, wij ging uit van een klein bedragje waarover je vast nog belasting moest betalen. Maar nee, het was belastingvrij en de rente op rente 100 jaar lang loopt best op! Dat geld hebben we toen gebruikt om de eerst volgende familiedag iedereen uit te nodigen voor een groot diner. Zo kon de hele familie genieten van deze toch eigenlijk wel vreemde meevaller!

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, wat een verhaal joh!! Dat heeft gewoon zo moeten zijn! :)

      Waarom begin jij eigenlijk zelf geen blog?! Je schrijft altijd zo leuk en je hebt zoveel meegemaakt. Ik wil meer van je lezen :D

      Verwijderen
    2. Zo, dat is wel een heel erg groot compliment, dankjewel!
      Maar ergens op inhaken is wel een stukje makkelijker dan zelf de onderwerpen moeten verzinnen.. En tja, ik heb wel twee leuke studies gedaan maar die baan wil nog niet echt vlotten dus op dit moment gaat eigenlijk vrijwel al mijn energie wel een beetje zitten in solliciteren en netwerken. Maar ik zal er eens over nadenken of dat misschien op termijn bij mij past.

      Groetjes Lily

      Verwijderen
  3. Haha, geen 1000 euro die je zomaar krijgt, maar wel 100 euro. Mooi toch.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)