maandag 9 maart 2015

Wat een gedoe bij de Rabobank!

Poeh poeh, wat een gedoe bij de Rabobank! Een week geleden kwamen we erachter dat Sander nog ergens een spaarrekening heeft met €100 erop. Hartstikke leuk natuurlijk, maar het is tot nu toe onmogelijk gebleken om bij het geld te komen...

Om bij de rekening te kunnen moet Sander namelijk eerst zijn identiteitsbewijs komen laten zien. En niet bij de Rabobank-vestiging in Rotterdam, maar hij moet ervoor naar Houten! Pffffhhhh.... 3 kwartier met de trein, alleen maar om je paspoort even te laten zien! Gedoe zeg! :p Of we konden natuurlijk ook eerst wijzigingsformulier 1 insturen, daarna wijzigingsformulier 2 en dan een kopie van het paspoort laten zien in Rotterdam.... Hoe bedoel je, onnodig papierwerk?!

Gelukkig gaan we over 3 weekjes (geheel toevallig!!) tóch naar Houten toe, dus dan doen we het dan wel. Maargoed... Bij de Rabobank kunnen ze het wél leuker maken (want: extra geld waar we niks van wisten!), maar niet makkelijker blijkbaar ;)

Lopen jullie ook vaak tegen dit soort bureaucratie aan??

15 opmerkingen:

  1. bureaucratie van een heel andere aard. 20 jaar geleden ging ik scheiden dus wijzigingen door gestuurd aan de belastingdienst. maar er werd niets gewijzigd dus alles aangetekend opgestuurd, weer geen wijziging. toen persoonlijk langs het kantoor van de belastingdienst , weer niets. nu krijg ik nog steeds belastingpapieren toegestuurd met daarop de naam van mijn ex en mijn meisjesnaam. het rare is dan wel dat ik mijn toeslagen die ook via de belasting geregeld worden dan weer wel onder mijn meisjesnaam ontvang

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet de Rabobank heeft het leuker gemaakt, maar de belastingdienst. De Rabobank had je graag jaren in onwetendheid gelaten met zo'n slapende rekening.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hm, nu je het zegt!! :) Kan de Belastingdienst het toch wél leuker maken :D

      Verwijderen
  3. Dat was bij iedere bank zo geweest dus dat is niet Rabo specifiek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan. Maar ik blijf erbij dat ik het gezeur vind dat je helemaal naar Houten moet voor zoiets.

      Verwijderen
    2. Dat is wel Rabo specifiek omdat de Rabo met z'n zelfstandige vestigingen je naar een lokaal kantoor moet. Bij de ING weet ik uit ervaring dat het overal in Nederland kan. ABNAMRO volgens mij ook.

      Hooguit bij banken zonder netwerk (Triodos/ASN) is dit ook van toepassing.

      Verwijderen
  4. Ik heb iets soortgelijks bij NIBC... Kan daar alleen niet langsgaan, want geen kantoren, maar wel formulier 1 invullen, formulier 2 invullen, tegenrekening wijzigen, kopie paspoort meesturen, formulier om rekening op te heffen invullen en meesturen... Zzuuucht... Ik wil deze rekening opzeggen en dus ook mijn saldo terugkrijgen...
    En de belastindienst... is mogelijk nog erger... Zo moet ik voor 12 maart een btw-aangifte doen, maar ik krijg pas op 13 maart de daarvoor benodigde wachtwoorden toegestuurd... Nu heb ik dus bezwaar moeten aantekenen met een aangetekende brief, terwijl het een nul-aangifte is die ik al lang had kunnen doen als ik de inloggegevens zou hebben... Grrrrr.... Maar Daantje, we kunnen het! Volhouden dus, de aanhouders winnen! #maarvermoeiendishetwel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De Rabobank ... Nr 1 in bureaucratie in Nederland.
    Lees dit maar eens ...

    https://meneerdubbeltje.wordpress.com/2015/02/02/een-levensverzekering-opzeggen-makkie-toch-1/

    https://meneerdubbeltje.wordpress.com/2015/02/06/een-levensverzekering-opzeggen-makkie-toch-2/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja het is jammer dat het zo moet, maar aan de andere kant moeten ze wel zeker weten dat jij echt de eigenaar bent van die rekening.
    Het was een stuk fijner geweest als dat gewoon in R'dam had gekund.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij de geboorte van elk kleinkind openden mijn ouders een rekening op naam van het kind.In die periode lag de leeftijd van volwassen zijn op 21 jaar maar dat veranderde later naar de leeftijd van 18 jaar. Onze jongste was een jaar of 23 toen hij het geld van het spaarboekje van oma wou afhalen maar toen hij naar de bank ging, moest hij een bewijs kunnen voorleggen dat hij 18 was. Hij toonde zijn identiteitskaart maar dat was volgens de bediende onvoldoende en hij moest bij de dienst bevolking een speciaal attest van meerderjarigheid afhalen om af te geven in de bank. Het duurde dan nog enkele weken vooraleer het geld beschikbaar was. 't Vreemde is dat de andere kleinkinderen eens ze 18 waren met gemak het geld dat mijn ouders voor hen gespaard hadden, konden afhalen en niet zo'n speciaal attest nodig hadden. liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh balen zeg, wat een gedoe! ik wil me inschrijven als gastouder bij de kvk, maar dan per januari 2014.. wist dat t kon, afspraak gemaakt. dan vul je vooraf je gegevens al online in, incl de datum dat je wil inschrijven.. nergens staat daar info over .. dus ik naar afspraak.. ja ik had bewijs nodig (facturen enz) dat ik toen al aan t werk was als gastouder... handig.. als ikd at geweeten had, had ik t gelijk meegenomen.. moet nl naar de kvk in rotterdam (waarom het niet in dordrecht kan geen idee.. maar daar zou ik nl zelfs nog met de fiets naartoe kunnen.. naar rotterdam is onhandig omdat ik de auto nooit heb en geen ov chipkaart, maar ik heb wel kids die naar school gaan enz, dus geen uuuuren de tijd voor het ov.. gedoe) dus ja herkenbaar.. onnodige bureacratie :(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij hebben te maken met ongelooflijk getrut bij de DHB. Werkelijk ongelooflijk wat ze allemaal niet goed genoeg vinden en waarvan allemaal kopieen gemaakt moeten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik heb mijn master in het buitenland gedaan en ben vervolgens ruim anderhalf jaar bezig geweest om mijn diploma bij DUO erkend te krijgen. gewaarmerkte kopieen waren niet goed genoeg, gemeentelijke waarmerking was niet goed genoeg, bericht van de uni rechtstreeks aan DUO was niet goed genoeg. langskomen op regiokantoor was niet genoeg... uiteindelijk ben ik zowaar naar groningen geweest om mijn diploma te laten zien (woon in brabant), en warempel... ik was inderdaad afgestudeerd aan de opgegeven universiteit :s

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Herkenbaar bij de Rabo, moesten voor een rekening die geopend was door oma altijd bij de Rabobank in haar dorp zijn. Andere kantoren konden niet.

    Heerlijk, die bureaucratie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik loop ook wel eens tegen dit soort onzin aan ja, vooral vervelend als het van die dingen zijn die zo voor de hand liggen en waarvoor je dan toch allerlei vreemde stappen moet ondernemen. Maar wel fijn dat jullie toch al die kant op moesten, dan is die €100 toch weer mooi meegenomen!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)