dinsdag 10 maart 2015

De geneugte van een excuus-dreumes ;)

Jeugdtrauma: ik mocht vroeger maar héél weinig op springkussens :( Omdat ik als "klein meisje" al behoorlijk snel groot was en dus als ouder werd gezien dat ik in werkelijkheid was en werd er soms raar gereageerd als ik me wilde uitleven. Men dacht dan dat ik kinderachtig was, terwijl ik me eigenlijk gewoon prima naar mijn leeftijd gedroeg. Heel jammer!! (Ik merk het nu trouwens soms ook al bij Tobias. Hij is ook een flinke kerel met al heel veel tandjes en wordt daardoor ook vaak ouder ingeschat dan hij is... ) 

Maargoed. Gelukkig kan ik het gebrek aan springkussens in mijn jeugd nu inhalen dankzij Tobias. ;) Dankzij hem heb ik nu een goed excuus om me uit te leven in de binnenspeeltuin. Lekker meespelen op springkussens, trampolines en in de ballenbak. (Vroeger leek die oneindig diep, maar wat valt dat tegen, zeg! :p )

Ik heb wel ontdekt dat de maandagochtend perfect is voor dit soort activiteiten. Geen mens te zien in de binnenspeeltuin, dus alle ruimte om lekker te ravotten met Tobias. Voor zo lang het kan, want voor je het weet kunnen ze vanalles alleen! Bijvoorbeeld van de glijbaan af:



"Gebruik" jij wel eens een kindje als excuus om iets kinderachtige te doen dat je stiekem zelf leuk vind?! ;)

10 opmerkingen:

  1. Geniet ervan. Zowel van het spelen zelf als het plezier van het spelen met Tobias.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schommelen! en hink-stap-spring!

    Later mocht ik niet meer van mijn dochter, pre-puber.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. .....ik doe eigenlijk (tot ergernis van mijn kinderen toen ze nog pubers waren) meestal waar ik zin in had/heb! Mijn kleinkinderen genieten er nu (nog) van :-)
    Aan mijn oudste dochter werd vanaf dat ze 2 1/2 jaar was altijd gevraagd: Moet je niet naar school?
    Haar antwoord was dan: Mijn moeder zegt dat ik daar nog te jong voor ben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. o, ja een excuus kind, en anders maar geen excuus kind maar een trampoline kun je niet ongebruikt laten. Net als een schommel.
    Plassen stampen is ook zo iets: tip doe zijn regenbroek over zijn laarzen, dat scheelt natte voeten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb nog geen kinderen maar kan niet wachten om naar de kinderboerderij te gaan!! Dat vond en vind ik zelf zo leuk!!
    Lara

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niemand kijkt heel raar als ik samen met dochter door de plassen stamp, maar als ik alleen loop is het toch wel gek.
    En vrijwel alles in een speeltuin is leuk. Ik heb gelukkig een roekeloze glijbaanglijder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En heel erg dansen met de gordijnen open op een liedje op y.outube. Dat doen we geregeld met zijn 3en, manlief doet dan snel de gordijnen dicht;-)
    En ook hinkelen en voetballen, touwtje springen. Het maakt mij allemaal niks uit zolang de kinderen er maar bij zijn. Anders word je zo raar aangekeken:-)

    Groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik doe met alles lekker mee. Zo huppel ik wel eens met haar door het winkelcentrum. Meeste mensen vinden dat nog leuk ook om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zingen op de fiets! Voor de rest doe ik waar ik zin in heb:)

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)