donderdag 21 mei 2015

Geld voorschieten voor Mysteryshoppen

Ik sta nu een jaartje of 2 ingeschreven voor Mysteryshoppen. Ondanks dat ik al maanden niet meer heb meegedaan met onderzoeken krijg ik toch nog regelmatig mailtjes of telefoontjes of ik mee wil doen. Meestal gaat dit om onderzoeken waarbij ik dan een pizza moet kopen en fotograferen, omdat ze de kwaliteit willen controleren. Je moet de pizza in eerste instantie zelf betalen en ontvangt het geld dan naderhand van ze terug.

In het begin ging het altijd wel goed als ik een pizza bestelde. Het geld kreeg ik dan binnen een paar weken terug, zoals was afgesproken. Maar de laatste keren heb ik 4 tot 6 maanden op het geld moeten wachten! Dit vond ik toch wel heel erg vervelend! Daarom heb ik besloten om niet meer mee te doen aan dit onderzoek...

Bij Mysteryshoppen zijn ze elke keer weer heel verbaast als ik zeg dat ik niet mee wil doen met het onderzoek. Want het is tenslotte toch een gratis pizza die ik mezelf door de neus laat boren. ;)

10 opmerkingen:

  1. Mag ik heel brutaal vragen bij welk bedrijf je staat ingeschreven? Ik bezoek als Mystery shopper winkels, maar dit soort dingen krijg ik nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist niet dat er meerdere waren eigenlijk ;) Ik doe het via mysteryshoppen punt nl. Waar sta jij dan ingeschreven?? :)

      Verwijderen
    2. Ik sta al een aantal jaar ingeschreven bij Multi Value. Voor hen bezoek ik winkels als Kruidvat, etos, La Place en Jysk. Het geld dat ik voor ze voorschiet krijg ik altijd meteen bij de uitbetaling van de bezoeken. Gaat prima dus.
      En ik ben nu bezig om me aan te melden voor SHOP CONTROL, maar daar heb ik nog geen bezoeken gedaan en dus ook nog niet echt ervaringen over te delen :-)

      Verwijderen
    3. Ze betalen het ook tegelijk uit met de betaling van de bezoeken.... Wat dus betekent dat je daar ook héél lang op moet wachten soms.

      Er werd nu aangegeven dat ze op dit moment bezig zijn met de uitbetaling van bezoeken in Februari.... 3 maanden wachten op het moment dus. En over anderhalve maanden begint de zomervakantie en in de zomervakantie loopt de achterstand waarschijnlijk weer op, dus kan nog wel langer duren ook

      Verwijderen
  2. Zes maanden wachten? Ja, da's echt wel wat teveel van het goede!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb me als student ooit aangemeld, en toen moest ik voor 250 euro spullen gaan kopen bij de bouwmarkt. Voorschieten, en daarna anderhalve maand wachten op de uitbetaling van mijn eigen 250 euro en 20 euro 'loon'. Ja, dat heb ik dus niet gedaan he. Toen ik me daarom afmeldde deden ze ook enorm lullig, alsof ze nog nooit gehoord hadden dat 250 euro voor een 19 jarige een beetje belachelijk veel voorschietgeld is.
    ik was in ieder geval voorgoed genezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat vervelend dat je zo lang op je geld moest wachten! Ik krijg ook vaak van dit soort opdrachten waarbij je eerst geld moet uitgeven. Ik doe dat ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste mensen,

    ik heb jaren gelden als mysteryshopper heel veel projecten gedaan voor deze club. En het verhaal klopt als een bus. Het is schrijnend en stuitend als ik constateer dat er anno 2015 mysteryshoppen.nl klaarblijkelijk nog steeds geen oog heeft voor de shopper. Toen al, en ik praat dan over 2012/2013, was het hetzelfde liedje: veel te late betalingen, onjuiste betalingen, dalende vergoedingen etc. etc.. Maandenlang wachten op je geld. Contact opnemen en dan allerlei excuses te horen krijgen. Het meest bizarre excuus: Wij als mysteryshoppen.nl hebben nog geen betalingen ontvangen van onze opdrachtgever, dus daarom hebben wij jou nog niets kunnen overmaken. Gewoon te gek voor woorden en ongeloofwaardig!!! Ik heb toen aangegeven dat mysteryshoppen.nl niet van haar probleem mijn probleemmoesten maken. Ik hebtoen verschillende deadlines aangegeven waarop de betalingen voldaan moesten zijn. En je raadt het vast wel; geen gehoor, geen geld. Toen maar voor het blok gezet: Of het geld komt naar mij toe of ik kom naar het geld toe... . Gevolg: een vlotte betaling en een toezegging dat de samenwerking wordt stopgezet vanwege een verstoorde arbeidsrelatie. Jaja..
    Vandaag de dag nog steeds hetzelfde liedje. Wellicht is het een idee om deze organisatie eens te verblijden met een bezoekje. Je kunt ze in ieder geval vinden op:
    CubeCentre C1.38
    Veluwezoom 7
    1327 AA ALMERE

    Misschien dat ze naar een dergelijk bezoek en inhoudelijk goed gesprek bij zullen draaien. Wellicht komen ze tot de conclusie dat het beter zou zijn dat ze gewoon goed werkgeversschap kunnen laten zien en anders hun bedrijfsactiviteiten zouden moeten staken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, in 2019/2020 dus hetzelfde verhaal. Krijg nog honderden euros van ze. Een aantal opdrachten is zelfs 7 maanden geleden! Reikosten gemaakt, producten aangeschaft. Is het dan nodig om de opdrachtgevers te benaderen en te vertellen hoe het bedrijf omgaat met de mensen die het werk uitvoeren?

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)