donderdag 23 juli 2015

Onze plannen voor ons 3jarig trouwen

Op 17 augustus zijn we alweer 3 jaar getrouwd. Wat gaat de tijd toch ontzettend hard! Ik zou haast al willen gaan terugblikken op het afgelopen jaar, maar nee, dat doe ik 17 augustus wel even ;) Nu wil ik iets vertellen over de plannen die we hebben om ons 3jarige jubileum te vieren.

We zetten elk jaar een bedrag van €250 van ons vakantiegeld apart om onze trouwdag te vieren. Dit vinden we erg belangrijk. De afgelopen twee jaar zijn we naar Delft geweest. Hier zijn we ook getrouwd en deze stad heeft hierdoor een bijzonder plekje in ons hart. Toch merkte ik vorig jaar dat mijn behoeftes als jonge moeder anders zijn dan dat mijn behoeftes daarvoor waren. Nu heb ik vooral behoefte aan 3 dingen:

• Slaaaaaap ;)
  • Tijd samen met Sander om te kletsen en gewoon samen te zijn
  • Weer eens een uitstapje maken zoals "vroeger", dus gewoon samen, zonder rekening te hoeven houden met anderen.

Ons weekendje begint dit jaar op vrijdag. Dan gaan we met de trein naar Lelystad, waar mijn schoonouders wonen. Eerst gaan we daar naar Ballorig; hier hebben we vrijkaartjes voor via T-mobile! Daarna brengen we Tobias naar mijn schoonouders. Na een lekker etentje bij ons favoriete restaurant vertrekken we zelf naar ..... HUIS!

We hebben namelijk besloten dat we niet in een hotel gaan slapen. We hebben afgelopen jaar geïnvesteerd in een superfijn matras en een prachtige badkamer, dus waarom zouden we naar een hotel gaan? :P Nee, we slapen gewoon lekker in onze eigen slaapkamer, met onze heerlijke verduisterende gordijnen. Geen andere mensen bij het ontbijt, geen last van slechte gordijnen... enz, enz. Gewoon lekker slapen!!

De volgende dag staat dan een lekker luxe ontbijtje in ons eigen huis gepland. En vervolgens zullen we op de fiets vertrekken naar de sauna, waar we de rest van de dag blijven.

Op zondag vertrekken we dan redelijk vroeg richting Walibi Holland en daarna gaan we Tobias weer ophalen.

Zoals ik al zei hebben we €250 gereserveerd voor het weekendje. Dit zijn de kosten die ik heb beraamd:

• Treinreis: €18,60 (we hebben een speciale meereiskaart, waardoor één persoon gratis reist en de ander met 40% korting)
  • Ballorig: gratis via t-mobile
  • Eten bij Ballorig: €10 (geschat)
  • 's Avonds uit eten: €60
  • Luxe ontbijtje: €10
  • Dagje sauna: €100 (geschat)
  • Dagje Walibi Holland €50 (de kaartjes hebben we gekregen als afscheidscadeau van Sanders ex-collega's. Waarvoor dank, mochten ze het lezen!! )

1. Klinkt als een fijn weekend met een realistisch budget. Alleen de trein is dat voor twee keer retour of 1 keer. Voor twee keer is het wel erg goedkoop. Mascha.

1. Het is voor een enkele reis, want we hebben een weekendvrij abonnement waarmee we vanaf half 7 gratis terug kunnen reizen :)

Verwijderen
  2. klinkt als een supergoed georganiseerd en leuk weekend!! wauw! (jaloers op jullie organisatietalent!! :D)

3. Klinkt heel leuk! Da's vast iets om naar uit te kijken.

4. Leuke dingen heb je gepland!

5. Klinkt als een heerlijk weekend :)

Gaan jullie in Lelystad uit eten?
    Ik hoor graag of de balorig leuk is in Lelystad, woon er zelf en misschien wel gaaf om een keertje mn nichtje mee te nemen!

6. Leuk joh, beetje jaloers ben ik wel. Afgelopen week waren we alweer dertien jaar getrouwd. Maar tijd of gelegenheid om te vieren met zijn tweeën is er niet. Dat mis ik wel moet ik bekennen.

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)