maandag 28 december 2015

2015 samengevat in onze meest gelezen blogs

Vorig jaar schreef ik voor het eerst een samenvatting van het jaar aan de hand van de meest gelezen blogs. Ook dit jaar wil ik dit weer doen, want het is gewoon een leuke manier om weer even terug te kijken op alles wat het laatste jaar is gebeurt. En ok, 2015 is nog niet helemaal afgelopen, maar ik heb er gewoon zin in!!

Het stukje van 2014 kun je trouwens hier teruglezen.

Januari 2015:

In Januari werd het blogje de eerste hypotheekaflossing is een feit! erg veel gelezen. Ik weet alleen niet of dat kwam omdat iedereen zo geïnteresseerd was in de hypotheek-aflossing of omdat ik die dag daarvoor had vertelt dat ik weer naar de kerk zou gaan. Overigens heeft het kerk-avontuur maar kort geduurd; ik voelde me toch niet echt op mijn plek bij deze gemeente :( Jammer genoeg. 

Februari 2015:

In Februari werd het blogje Vraag maar raak deel 2: over (niet) werken en pensioen ontzettend veel gelezen en op gereageerd. Zoveel mensen, zoveel meningen blijkt maar weer ;) En grappig genoeg ben ik nu inmiddels dus wél weer aan het werk en daar ben ik ook superblij mee! Wat niet wegneemt dat ik nog steeds achter de antwoorden in dat stukje sta. :) O ja, en trouwens: ik werk nu inderdaad bij het bedrijf waarvan ik toendertijd zei dat ik er zou gaan solliciteren als ik weer aan de slag wilde. Grappig he?!

Maart 2015:

Eenverdieners betalen meer belasting. Uiteraard had ik hier een mening over, aangezien Sander ook een eenverdiener is. En blijkbaar vonden jullie het ook interessant om hierover te lezen, want het trok veel bezoekers naar de blog toe. :) En nog steeds wordt hij vrij regelmatig gevonden via Google, trouwens. 

April 2015:

Op 1 April stopte Meneer Dubbeltje met bloggen. Ik schreef een brief naar Meneer Dubbeltje omdat ik dat zo jammer vond. En blijkbaar was ik niet de enige die het jammer vond, want dit blogje werd in April het meest gelezen. En zelfs nu komen er af en toe nog bezoekers binnen op het zoekwoord Meneer Dubbeltje. Dus misschien weer eens tijd voor een herstart?? ;)

Mei 2015:

In Mei stond er een artikel in de Flair met een interview dat ik had gedaan. Alleen stonden er een aantal dingen in die helemaal niet klopten! Daarom schreef ik het blogje Artikel in de Flair: een aantal rectificaties. Gelukkig werd dit blogje goed gelezen en heb ik daarmee wel het gevoel dat ik het heb rechtgezet. 

Juni 2015:

In Juni 2015 kocht ik een Fitbit. En daar was ik zó blij mee dat ik een blogje schreef: 5 redenen waarom ik geen spijt heb van mijn laatste "onnodige" aankoop. Ik denk dat iedereen nieuwsgierig was wat mijn onnodige aankoop was! (Ik ben mijn oplader een poosje kwijt geweest, gelukkig heb ik hem weer gevonden afgelopen week en ga vanaf 1 januari weer met frisse moed beginnen aan 10.000 stappen per dag!)

Juli 2015:

In Juli 2015 ben ik me eens gaan verdiepen in de kosten van de peuterspeelzaal en kwam erachter dat de één meer betaalt dan de ander. Dit vond ik oneerlijk en daarom schreef ik daar dit blogje over. Uiteindelijk heb ik al die moeite van het uitzoeken voor niks gedaan, want Tobias zit nu 2 ochtenden per week op het kinderdagverblijf. ;)

Augustus 2015:

In augustus gebeurde er heel veel. Maar het blogje dat het meest gelezen werd was die over de retro-jurkjes die ik heb gekocht! Die ik trouwens toch echt te weinig draag :( Maargoed, straks met de trouwerij van mijn zusje trek ik die lichtroze in elk geval aan!

September 2015:

Eind september werd ik aangenomen bij Coolblue. Ik denk dat iedereen vooral heel nieuwsgierig was waar ik nou had gesolliciteerd en dat dit blogje daarom het best gelezen blogje van September is geworden...

Oktober 2015:

Ook het blogje van Oktober ging over Coolblue! Namelijk de blog over de tweedekansjes. Ik hoor ook nog regelmatig van mensen terug dat ze inderdaad een mooi tweedekans product hebben gekocht. Helemaal super! Zelf ben ik nog steeds aan het kijken voor een tweedekans robotstofzuiger ;)

November 2015:

November was een maand waarin we veel ziek waren. Slapeloze nachten, veel gehoest en overgeven.... Uiteindelijk zat ik er enorm doorheen en schreef de blog De zeikblog die je niet moet lezen als het je irriteert. In deze blog heb ik zó lopen zeiken dat ik niet meer durfde te vertellen dat ik zelf ook nog krentenbaard heb gekregen :P Dus dan weten jullie het nu, hihi ;) 

December 2015:

In december werd mijn blog over borstverkleining het meeste gelezen. Dit is eigenlijk ook de cliffhanger waarmee ik dit jaar afsluit: zal de borstverkleining vergoed gaan worden of niet? Durf ik het door te zetten?? We zullen het pas weten in 2016!! 

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk zo'n overzicht! Ik heb ze ook allemaal al gelezen :) aangezien ik dus overgestapt ben kan ik dit jaar niet bekijken welke blogs het meest gelezen zijn, jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk een overzicht van het afgelopen jaar! Ik vind het ook leuk om mijn eigen schrijfsels terug te lezen. OW ja, dat was toen, en dat ging zo. Net een soort van dagboek waar je door heen bladert.

    Wat vooral op valt zijn de veranderingen die er hebben plaats gevonden bij jullie. Bijzonder wat een jaar dan teweeg brengt.

    Alvast een heel mooi nieuw (blog) jaar gewenst voor 2016!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee om zo terug te blikken op het afgelopen jaar. Wij zijn pas net begonnen met bloggen, maar zal het idee zeker onthouden!
    BespaarBalans / www.bespaarbalans.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)