maandag 15 februari 2016

3 dingen die ik wil gaan uitzoeken / leren na de operatie

Na de operatie heb ik waarschijnlijk flink wat tijd over. Bovendien is Sander thuis. Dus daar ga ik even flink gebruik van maken.

Het is nu namelijk zo dat ik sommige vragen die ik krijg op de klantenservice nog lastig vind om snel te beantwoorden, omdat ik er niet genoeg kennis van heb. Maar gelukkig is Sander heel erg goed in dingen uitleggen en heeft hij daar ook een stuk meer tijd voor dan dat er op het werk is om dingen uit te leggen. Dus ja, dat gaan we dan wel even benutten.

De volgende 3 dingen wil ik zeker gaan uitzoeken en leren na de operatie:

Wat voor kabeltjes heb je allemaal en waar gebruik je ze voor?

Ik dacht dus dat een optische kabel voor beeld was, maar dit is dus voor geluid. Want ja, het is ook héél logisch om een kabel die bedoelt is voor geluid een optische kabel te noemen, toch? ;) Maargoed, die logica mag Sander mij dus gaan uitleggen. Daarnaast wil ik ook graag weten wat voor kabels er nog meer zijn en waar je die voor kan gebruiken.

Hoe zoek ik snel uit of monitor en een videokaart goed met elkaar samenwerken?

Nog zo´n vraag waar ik moeite mee heb. Nu vraag ik het meestal maar na bij een collega die heel veel weet van videokaarten, maar ik wil het ook zélf weten!

Hoe zit dat met al die verschillende soorten geheugen?

So dimm, ddr, weet ik veel wat voor afkortingen.... Ik wil weten wat ze betekenen. En wat je dan allemaal met die verschillende soorten geheugen kan. En hoe ik iemand daar goed in kan adviseren of snel het goede product kan vinden.


Ik ga dus proberen om de tjd n de operatie zo nuttig mogelijk te besteden :) 

7 opmerkingen:

  1. Volgens mij gaat "optisch" over op welke manier het signaal doorgegeven wordt; dus het signaal wordt met licht doorgegeven, of beter gezegd misschien: het signaal bestaat uit licht. Wat je doorgeeft met dat signaal kan dus een digitale "code" zijn, die uiteindelijk omgezet wordt in geluid :-) .

    Net zoals bij een telefoon geluid aan de ene kant wordt omgezet in een elektrisch signaal, wat dan aan de andere kant weer terug omgezet wordt in geluid. De kabel is dan ook elektronisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die laatste weet ik wel; dat heeft te maken met of het geheugen wel in het moederbord past en of het compatibel is met de overige hardware. Net als dat je geen koffiecups van Nespresso in een Senseo apparaat kunt proppen - het past gewoon niet en zal nooit werken. En als je doordrukt is het kapot. LOL.

    De 2e vraag; geen idee. Staat in de specificaties van het moederbord. Volgens mij werkt elke videokaart wel bij elke monitor - al is het alleen maar een kwestie van instellingen aanpassen. Ik heb in elk geval nog nooit meegemaakt dat het niet compatibel is (maar ik heb daarentegen iets te weinig praktijkervaring met passen en meten - 3 jaar ofzo met voornamelijk standaard bedrijfscomputers of juist nieuwere hardware).

    De eerste vraag over hoeveel kabeltjes er zijn ga ik niet eens beantwoorden. Als je hier de gangkast opentrekt vallen er 3 boodschappentassen met kabels uit - téveel om op te noemen. Je zult wat specifieker moeten zijn of je kunt er een jaar mee bezig zijn. Er zijn namelijk ontiegelijk veel kabels. Zolang je de belangrijkste maar weet; en dat is naar mijn mening gewoon de oude vertrouwde UTP-kabel. Cat 6 dan, unshielded twisted pair.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk, dan besteed je je tijd zeker nuttig! :-) Al ben ik het met de andere reacties eens dat het wel een heel breed spectrum is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb geen verstand van kabeltjes, maar wil je alvast sterkte & succes wensen voor morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte met de operatie!! Hopelijk zijn de zenuwen een beetje onder controle te houden! Groetjes Gina

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)