vrijdag 15 april 2016

250 stappen per uur op kantoor

Fitbit heeft een nieuwe uitdaging: via de app kun je nu bekijken of het je tijdens kantoor-uren lukt om 250 stappen per uur te zetten. Deze uren waarin dit gemeten wordt zijn van 9 tot 18:00 uur. Als je alle 9 uren 250 stappen zet krijg je een ster. Niet dat je daar veel mee kan, maar het geeft een goed gevoel! ;)

Jammer genoeg lukt het mij op werkdagen maar lastig om aan 250 stappen per uur te komen. Ik heb zittend werk en zit letterlijk aan mijn bureautje gekluisterd door mijn headset. Ik loop hooguit 2 keer naar het toilet en het koffiezetapparaat en 1 keer naar de kantine. Zo'n 100 stappen per uur, dus!

Gelukkig loop ik buiten het werk meer dan genoeg en haal meestal makkelijk de 10.000 stappen op een dag! 

Halen jullie het om 250 stappen per uur te zetten op het werk?

4 opmerkingen:

  1. Ik denk dat het mij gemiddeld wel lukt te halen maar niet ieder uniek uur. Vandaag 8 uur op kantoor gewerkt en daarna om 16.30 naar de tandarts. Vanuit de tandarts 800 meter naar de apotheek gelopen en weer terug (kuurtje ivm ontstoken wortel). Daarna met auto naar huis. Zit nu op 10.108 stappen. Ga vanavond nog weg dus komen er nog wel 1000/2000 bij. Het kost mij ook weinig moeite aan de 10000 stappen te komen. Ik haal het vrijwel iedere dag. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen ik nog werkte in een oud pand dat zich uitstrekte tussen 2 wegen liep ik vaak naar het verste toilet. 2 trappen af, 2 gangetjes, trapje van 4 treden op en dan de hele kantine door.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja! Ik ben verpleegkundige. Ik loop ongeveer 10000 stappen per dienst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kom zelf op de 5000 stappen per dag. Zoveel sterren heb ik met mijn Fitbit nog niet verdiend ( mede door mijn kantoorbaan en momenteel inactieve levensstijl xD ).

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)