zondag 12 juni 2016

Effect van het hoepelen

Een paar weken geleden schreef ik een blogje over hula hoopen. Ik had toen net een hula hoop gekocht om mijn probleemgebied, namelijk mijn buikje, te lijf te gaan. Ik bakte er toen alleen nog weinig van en was al blij als ik de hoepel 10 seconde in de lucht kon houden.

Ik heb toen voor mezelf besloten dat ik elke dag 5 minuten zou gaan hoepelen. Hoe slecht het ook zou gaan, gewoon 5 minuten elke keer oprapen en opnieuw beginnen. En dat begint nu dus effect te krijgen. Inmiddels kan ik de hoepel zo'n 5 minuten achter elkaar in de lucht houden. Daarnaast kan ik rondjes draaien om mijn as en ook wat grotere rondjes. En ik kan hoepelend lopen. Die kleine extraatjes maken het geheel dan weer wat gevarieerder, naast dat je natuurlijk kunt varieren met het tempo en de muziek die je draait tijdens het hoepelen.

Verder heeft het ook wel wat effect op mijn lichaam. Vorige week had ik een keer flinke spierpijn! En inmiddels merk ik dat ik minder snel buiten adem ben, dus mijn conditie begint er ook van te verbeteren. Qua afvallen durf ik niet te zeggen of het hoepelen effect heeft, omdat we tegelijk ook zijn gaat eten volgens de richtlijnen van het carblovers dieet.

Daarnaast word ik ook gewoon heel erg blij van het hoepelen en is het enorm verslavend!! Op de verpakking stond dat je het maximaal 20 minuten per dag mag doen. Volgens mij zit ik daar wel wat boven. Ik pak hem toch wel telkens erbij om weer even te hula hoopen. Ik hoop het nog lang vol te houden! :)

O ja, en voor Tobias heb ik ook maar een hoepel gekocht, want die vind het ook enorm fascinerend en wil elke keer 'samen hoepelen' oftewel: hij komt bij mij in de hoepel staan en dan gaat hij hem om me heen ronddraaien.



Dit filmpje vind ik ook erg grappig en schattig (dit is trouwens niet Tobias, voor degene die dat denken! maar een filmpje dat ik online vond):


4 opmerkingen:

  1. Ik kan het filmpje niet bekijken maar volgens mij ken ik hem al. Als het die is die ik denk is hij geweldig. Jongentje die denkt dat hij hoepelt met big smile terwijl hoepel op de grond licht. Ik moet weer eens opnieuw proberen te hoepelen.
    Ik heb er 1 gekocht bij hoop Holland helemaal in de door mij gewenste kleuren. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volg je al een behoorlijk tijdje maar reageer niet/zelden. Kan het nu niet laten. Ben heel benieuwd naar je ervaringen met carblovers. Wij zijn net begonnen. hrtlkgr. Marle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Marle, Dit is voor ons de tweede keer dat we het doen. Vorige keer waren we goed afgevallen ermee, maar daarna ben ik weer ongezonder gaan eten en ook vooral grotere porties in de verkeerde verhouding en toen weer langzaam aangekomen, helaas. Maar ik kan dit 'dieet' echt aanraden!

      Verwijderen
  3. Heel goed: iets doen waar je even flink van bezig bent, en wat je leuk vind. Dat is de perfecte manier van bewegen.
    En dan is volhouden geen probleem, en helpt dus ook echt. Top he!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)