zaterdag 19 november 2016

Workshop handlettering

Gister heb ik een workshop handlettering gevolgd bij Typefate. Het was ontzettend leuk! Eerst leerden we de basisvormen van alle letters en daarna gingen we steeds meer zelf aan de slag met allerlei technieken om de letters te verfraaien. Waarbij ik veel goede tips heb gekregen om mooiere letters te maken. Daarnaast heb ik ook kunnen uittesten wat ik prettig vind werken qua pennen; dat is ook handig om te weten!

Uiteindelijk maakten we allemaal een beginnetje aan een compositie. Ik ben thuis direct verder gegaan en dit is het eindresultaat:


Dat ik niet meer gewend ben om met de hand te schrijven merkte ik gister al direct: na een uurtje kreeg ik toch wel wat kramp in mijn hand! Maar vanmorgen was het pas echt erg: bij het opstaan had ik enorme spierpijn in mijn schouder! Blijkbaar is het dus ook erg intens geweest gister! ;) Maar wel echt ontzettend tof en ik ben dus ook van plan om dit regelmatig te blijven oefenen!

6 opmerkingen:

  1. Mooi zeg! Ik had me opgegeven voor zo'n workshop voor de bieb, maar kon uiteindelijk helaas niet... Volgende keer maar weer, als het nog eens komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie het steeds meer voorbij komen en vindt het ook echt mooi om te zien maar vraag me toch echt af wat je er uiteindelijk mee gaat doen.
    Wat wil je er mee gaan maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt mooi. Denk er serieus over om ook eens een workshop te volgen.
    Is dit eeenmalig zo'n workshop of volg je een hele cursus dan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit was eenmalig, maar wie weet zijn er ook hele cursussen te vinden, dat weet ik eigenlijk niet. In zo'n middag leer je in elk geval al heel veel

      Verwijderen
    2. Wat leuk. Ik heb met sint een werkboek handlettering gekregen, erg leuk om te doen.

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)