maandag 16 juli 2018

Het aandenken - #readingchallenge

Voor de readingchallenge las ik het boek Het aandenken van Tess Gerritsen. Deze schrijfster is mijn favoriete schrijfster; ik heb al 11 boeken van haar gelezen en daar komen er dit jaar nog eens 5 bij. Ik vind haar schrijfstijl erg leuk en steek ook altijd nog wel iets op van de boeken, al zijn dat meestal nutteloze feitjes, maar ik vind het altijd wel interessant.

Het verhaal:
Al jarenlang blijkt er een perfect geconserveerde mummie in een kelder van het Crispin Museum in Boston te liggen. De ontdekking ervan door de museumstaf is een opzienbarende vondst. Dan treft patholoog-anatoom Maura Isles een macabere boodschap in het lichaam aan, een bewijs dat dit eeuwenoude reliek in feite een modern moordslachtoffer is.
Voor Maura en rechercheur Jane Rizzoli is het forensisch bewijs onmiskenbaar. En als de resten van een andere vrouw in de verborgen nissen van het museum worden gevonden, wordt het duidelijk dat er een psychopaat rondwaart. Jane en Maura beginnen aan een race om dit gestoorde roofdier te stoppen voordat hij nóg een aandenken kan toevoegen aan zijn gruwelijke verzameling

Mijn mening:
Toen ik de achterkant van het boek las dacht ik dat het verhaal behoorlijk ongeloofwaardig zou worden. Gelukkig bleek al snel dat dit erg meeviel. Het verhaal las lekker vlot weg en wist vanaf de eerste bladzijde te boeien. Er kwam veel informatie voorbij over verschillende manieren waarop lichamen kunnen worden 'geconserveerd' om het zo maar te noemen. Ik vind dit erg interessant om te lezen en heb dus ook erg genoten van dit boek.

Ik heb het 4 sterren gegeven op Goodreads.


Benieuwd geworden naar het boek? Via Bol kun je de eerste bladzijdes lezen.

1 opmerking:

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)