donderdag 3 oktober 2019

2 maanden geen chocolade!

Als je hier al wat langer meeleest weet je dat ik nogal een lekkerbek ben. Vooral chocolade vond ik echt onweerstaanbaar. Er zijn tijden geweest dat ik dagelijks een reep chocolade kocht. Vooral Tony Chocolony vond ik onweerstaanbaar; vooral door al die nieuwe smaakjes die dan toch écht uitgeprobeerd moesten worden. 

Maar 2 maanden geleden is de knop compleet omgegaan. Mijn laatste reep chocolade at ik tijdens de vakantie in Frankrijk. Dat is nu dus al ruim 2 maanden geleden. Sindsdien heb ik geen chocoladereep meer aangeraakt. Ook hagelslag, chocopasta en chocolademelk heb ik sindsdien niet meer gehad. De enige chocolade die ik op heb was een stukje chocoladecake op de verjaardag van mijn neefje. 

Hoe is dat nu zo gekomen? Ik denk dat sowieso de Dim complex die ik sinds 2 maanden slik hier een rol in heeft, waardoor ik minder cravings heb. Maar daarnaast heb ik tijdens de vakantie via de bibliotheek ook een goed ebook gelezen over afvallen. Dit boek heette mindful afvallen en bevat een hoop tips om bewuster met eten om te gaan. Een van de tips was om voor je gaat eten eerst te kijken, ruiken en proeven en dan elke keer een cijfer te geven aan je honger. Dankzij deze oefening kwam ik erachter dat chocolade zien en ruiken mij enorm veel "honger" geven, maar dat ik het in feite helemaal niet zo enorm lekker vind als ik het eenmaal opeet. Dit was precies wat ik nodig had om de knop om te zetten. (En misschien heeft het ook wel een beetje meegespeeld dat mij in Disneyland werd gevraagd of ik zwanger was... Nogal confronterend!) 

Inmiddels ben ik al bijna 4 kilo kwijt. Het gaat niet supersnel, maar ik heb ook niet het gevoel dat ik er enorm veel voor hoef te doen of te laten. Het is op deze manier goed vol te houden. Volgende keer dat we naar Disneyland gaan hoop ik dat mensen wel kunnen zien dat ik toch echt niet zwanger ben. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)