vrijdag 29 november 2019

Waarom ik niks kocht op Black Friday

Het zal vast (bijna) niemand zijn ontgaan dat het vandaag Black Friday is: dé dag waarop alle (web)winkels stunten met hun prijzen. Vorig jaar hadden wij op deze dag flink onze slag geslagen. Wat we kochten, daar schreef ik deze blog over.

Dit jaar was ik ook van plan om zeker even te kijken wat er allemaal te koop was op Black Friday. Maar uiteindelijk heb ik vandaag toch niks gekocht. Dit had een aantal redenen:


  • Dit jaar begonnen de winkels al op maandag met hun black friday deals. Hierdoor werd bij mij minder het "nu of nooit gevoel" getriggerd en had ik het eigenlijk op woensdag al gehad met black friday.
  • De aanbiedingen waren helemaal niet zo geweldig hoog als ik had gehoopt; 20% korting , daar word ik alleen warm van als ik als iets nodig had. 
  • Ik had eigenlijk niks nodig; ik was dit jaar zo vroeg begonnen met de Sinterklaasinkopen dat ik niks meer hoefde te kopen. Ook had ik net een hoop spulletjes uitgezocht en was tot de conclusie gekomen dat we meer dan genoeg spulletjes hebben. 
  • Als laatste reden: ik ben momenteel het luisterboek van Duur huis, nooit thuis aan het lezen.  Dit boek motiveerde me wel om geen onnodige dingen te kopen. 
Kortom: hier is dit jaar niets nieuws het huis binnengekomen voor Black Friday. En bij jullie?

5 opmerkingen:

  1. Ik heb eigenlijk een koopstop, maar ook een tekort aan warme kleding. Ik kreeg een bericht van miss Etam (favoriete zAak) dat er vannacht tussen 0:00 en 4:00 op alles 50% korting geldt. Hier zet ik dus mn wekker voor.. 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee niets gekocht sterker nog al die reclame roept alleen bij mij op niet kopen........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had bij miss outlet (de miss etam outlet) 3 kledingstukken voor twintig euro. Dat vond ik zeer de moeite waard.

    Groetjes Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook niks gekocht. Inderdaad al 'klaar' met black Friday voordat het begonnen was... En cybermonday ook. Dat uitmelken vind ik echt irritant worden.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)